Gå til innhold

5mnd - leilighet - soving på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på 5 mnd som (bank i bordet) alltid har vært veldig enkel å legge på kvelden. Vi bare skifter til pysjen, synger en sang og går ut. Da sover han etter kort tid:)

På dagen er det noe helt annet. Når han våkner, går det ca en time for så å sove i 45 min til. Etter det sover han ca 3 dupper på 30-45 min før vi tar kvelden ca halv åtte. Problemet er å få han til å sovne.. Hvis jeg går ut og triller, så sovner han med en gang, men i og med at jeg bor i en leilighet, så orker jeg ikke går 3—4 turer a 45 min hver dag:)

Hvordan gjør dere det når barna skal sove inne på dagtid? Her blir det ofte hyling så fort han blir lagt ned og mye jobb for å få han til å sovne.. Skulle gjerne fått han til å sove lenger, men det er ikke bare bare skjønner jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Dette har jeg slitt noe veldig med. Først var det bare bæretøy, så har det vært vogn inne en stund, og i dag har vi begynt med senga inne. Hun er 4 mnd og har også sånne små 30-45 min dupper på dagen. Jeg kunne ikke trille henne ute engang for hun begynte å hyle når hun skulle sove uansett en periode. (Nå varierer det, men jeg må fortsatt gå der det er mindre folk når hun skal sove på trilletur..)

Hun sovner greit inn i senga på kvelden. *Bank i bordet*! Men når jeg har prøvd senga inne i dag så har det vært en del protester. Hvis vi ikke treffer akkurat i "sovevinduet" hennes så hyler hun, om vi legger henne for tidlig eller for seint.. Men det er alltid bedre å legge henne for tidlig! Hun har våket etter 30 min i senga på dagen i dag også, men håper det skal endre seg når hun blir litt mer vant til det! :)

Ble litt langt dette, men dette er noe jeg har stresset litt med, for jeg ser jo at hun ikke får den søvnen hun trenger...

Skrevet

Har slitt med det samme, MIn løsning på dagtid har vært å ta vogna inn, trille litt over noen dørstokker, så svoner hun endelig.... MEN, hun har alltid våknet etter 30-45 minutt, bortsett fra i dag når hun sov i en time!! Kryss i taket! Vi har en bitteliten veranda som jeg triller vogna ut til. En gang om dagen går vi en øengre tur, og da sover hun lengre.

Skrevet

Mi snuppe på 4,5 mnd går også greit å legge på kvelden, bruka ca 30 min.

ho sov fra 20-07 med etpar måltid på natt.

På dagen må vi rett og slett legge ho i vogna, inn med smokken og kjøre kraftig frem og tilbake over dørstokken til ho sovna. også sov ho 30-45 min, ALDRI over 45 min i gangen. har bare forsona mæ med at ho ikke treng mere søvn sida ho har nattesøvnen med sæ nu.

ho sov ca 3 ganga om dagen. sku ønska ho tok sæ en litt lengre blund...men men :)

Skrevet

Hmm, får vel bare innse at jeg snart må drasse med meg vogna opp et par etasjer hver dag da.. Er utrolig kjipt egentlig:(

Skrevet

Vi har alltid latt jenta vår sove på verandaen på dagtid. Brukte bagdelen på vogna fram til ca 6 mnd. Bor i 4 etg uten heis, så det er uaktuelt å ta opp hele vogna. Etter at vi byttet til sportsdelen og det har blitt nødvendig med seler, har vi brukt en reisetrille med nedleggbar rygg som alltid står på verandaen. Er det for kaldt/varmt triller vi denne inn på soverommet hennes med vinduet på fullt ga (hun nekter å sove i senga på dagtid). Funker som bare det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...