Gå til innhold

Noen som har gått ned mye i vekt? 15kg+

Anbefalte innlegg

...

Hvordan klarte dere det?

Jeg har så utrolig lyst, men motivasjonen er merkelig nok lav?! Jeg synes det utrolig slitsomt å trene, blir lett andpusten og gir opp :(

Jeg prøver å finne ut av hvilket kosthold som passer for meg, men uansett hva jeg gjør så føles det enten feil, eller så "sprekker" jeg, altså plutselig får et skikkelig kick etter sjokolade og så overspiser jeg.

Hjeeelp gi meg motivasjon!! Vet ikke hvordan jeg skal klare dette :( Er ung og har alltid vært stygg, nå vil jeg endre dette!! HATER å ikke finne klær som passer, hater å bruke klær som skal skjule og fremheve osv.. Min største drøm er å ta på seg en enkel inntilsittende singlet og en dongeribukse og se helt grei ut

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har gått ned 18kg. Fra 88kg til 70kg. Fikk dem av i en fart ved å gå på milkshake-kur (Cambridge). 3år siden og har ikke hatt noe problem med forbrenning eller vektøking siden. Men man må selvsagt spise sundt etter endt kur for å unngå å gå opp igjen.

Nå skal jeg ned de siste 7kg. Tar en kur denne gangen også og håper å ha dem av etter 3uke.

Lykke til!

Har slanket med 15 kilo for 15 år siden. Holder på med en ny kur nå, og har gått ned 8 så langt. (på 2 mnd)

Jeg spiser små og hyppige måltider - (5 måltider om dagen derav en med frukt)

Trener null - (fordi jeg hater det intenst)

Går ned en kilo i uka. Er noe ala Grete Roede, bare uten kurs - husker grunnprinsippene fra forrige gang og tar sånn ca mål med øynene i stedet for å veie maten.

Ja, jeg har gått ned 23,1 kg fra sept.10 til mai.11 altså på 8måneder. Jeg lever etter Roedemetoden og d er overhodet ikke så vanskelig Som d så ut til.. I løpet av sommeren gikk jeg litt opp og litt ned hele tiden, så når sommeren var over hadde jeg gått opp ca 2kg.

Nå har jeh startet på nytt kurs og i løpet av siste uka gikk jeg ned 1,5 kg.. Så m tanke på at jeg la på meg litt i sommer, så er jeg nå totalt oppe i minus 22,8 kg!! Ny bra start ;) jeg har forresten ikke trent noe, men burde absolutt gjort d ;)

sjekk gjerne bloggen min for inspirasjonsbilder osv ;) www.slankemamma.wordpress.com

Jeg gikk ned 15 kg for fem år siden, og holdt vekta frem til jeg ble gravid nå...

- Mindre porsjoner

- "Lettere" alternativer, som f.eks lettere melkeprodukter

- Magert kjøtt

- Mer fisk og sjømat

- Mer grønnsaker, mindre poteter, gikk over til fullkornsris og -pasta

- Mindre kjeks, is og godteri

- Mer fysisk aktivitet

- Nye oppskrifter, lettere og mer variert kosthold generelt sett

Telte kalorier ved hjelp av VGs vektklubb det første halvåret, da jeg gikk ned. Sluttet å bruke det deretter og holdt meg stabil ved å bruke kunnskapen jeg opparbeidet det halvåret.

Det er kanskje lettere enn du tror (det var det for meg), men du må være motivert - ellers går det ikke, og stå på over litt lengre tid. For meg var det viktig å gjøre endringer jeg kunne leve med over lengre tid, mye av det for resten av livet (slik at jeg ikke skulle gå opp igjen).

Jeg er veldig, veldig glad i mat - men gikk aldri sulten, og fant mye ny matglede underveis.

Annonse

Alle kan gå ned hvis de vil (og ikke har en sykdom hvor det er umulig).

Jeg brukte vanlig kosthold, mye trening og brukte vektklubb.no for disiplinens skyld.

Hadde aldri vært overvektig før og overvekten skyldtes et vanskelig svangerskap.

For varig vektnedgang så anbefaler jeg at du gjør små endringer om gangen som du kan leve med. Jeg begynte med å bytte ut brødet til frokost med to knekkebrød med smør og banan, også byttet jeg ut lunsj som da var 2 brødskiver med egg og majones med 2 brødskiver med lett smør og salat.

Jeg sørget også for ikke å bli stappmett av middag men bare mett.

Prøv noe slikt først som du føler du kan takle uten at det blir strevsomt, men heller bare en vane. Så gir du deg i alle fall 3-4 uker før du begynner å se etter resulat. Selv må jeg ha sjoklade under mensen men passer på å ikke få dårlig samvittighet av den grunn.

Lykke til du klarer dette.

Slankemamma:

Hei! sett på bloggen din! du er SUPER flink ;-)

hva spiser du?

trener du?

Håper på tips av deg.

Jente 22 som vill gå ned 5-10 kg.

Jeg trener ofte, å har levd sunt i det siste, men vekta viser ingenting;( DEPPA!

Klem

HI her, tusen takk for alle svar :) Kom gjerne med flere!

Jeg har faktisk tatt min første joggetur ikveld, haha!! Er bare sååå stolt av meg selv, selvom det ble endel pauser for å få pusten tilbake. Skal ta den samme ruten hver kveld, og kanskje den føles lettere etterhvert :)

Prøver å legge om til sunt kosthold og trening, synes at det ser så lett ut for alle andre =/ Jeg har lest tusenvis av kostholds- og treningsblogger, folk som faktisk går ned like mange eller fler kilo enn det jeg skal.. de er jo bare såå flinke, det ser så enkelt ut. Men det er vel gjerne ikke sånn som det ser ut til??

Har Noka-kur i skapet, skal prøve med den ;)

Jeg vet at det "bare" er å spise norsk husmannskost, lite og mange ganger daglig, ikke godteri og brus osv osv, men dette fungerer IKKE for meg, fordi jeg aldri klarer å motstå fristelser! Jeg MÅ ha et strengt opplegg, og derfor sverger jeg nå til Noka.

Ikke gå så hardt ut. Om du forsøker å trene hver dag vil du for det første lett pådra deg belastningsskader. Du må la muskler, sener og ledd få tid til å restituere seg. Det andre er at du lett går li og går på en smell om du forsøker å pålege deg selv å trene så mye. 3 løpeturer i uka er nok til å begynne med. Om du klarer å gjennomføre det over tid er du kjempeflink. Om du vil bevege deg mer kan du heller gå turer og gjerne ta en runde med styrketrening eller liknende.

Man må ta seg sammen, jeg la på meg 40kg siste svangerskapet, da pga plager og mye veske, etter fødselen satt 20kg på, der jeg kun gikk ned 5kg under hele ammeperioden. Men da tok jeg grep!

Jeg begynte først å gå en skikkelig tur hver dag på minimum 30minutter, uansett vær og føre. Var det glatt brukte jeg brodder feks, gikk på ski hvis det var snø, gikk helst i litt terreng, ikke stupbratte fjell, men i lett terreng i starten. Har lett astma, så pusten var jo rimelig kort i starten.

Økte gradvis på, kosten la jeg om til å kutte alt snavel på hverdager, sunnere valg til råvarer, god mat, men litt magrere mat. Ikke noe ekstremt. Spiste mer grønnsaker og frukt enn før. Begynte så med øvelser og trening 3 dager i uken, kuttet ut tur de dagene, men fortsatte med turer de andre dagene. Ca 30minutter kjapp gange, i helgene litt mer.

Gradvis forsvant kiloene, nå veier jeg faktisk 2kg mindre enn før svangerskapet, har en flott kropp jeg er stolt av. Jeg ser også på ansiktet at jeg har blitt vakrere, dobbelhaken er borte og trekkene mine kommer bedre til sin rett, ser mer opplagt og frisk ut. Så kom deg ut i frisk luft, begynn å gå og øk gradvis på, kutt ut det usunne så har du muligheten du også!

Gikk ned 15-17 med en omlegging av kostholdet:

Kuttet ut alt sukker

Kuttet for en periode ris,pasta,potet og brød, spiste grove knekkebrød og grønnsaker istedet.

Drikker kun kalori-fritt (bortsatt fra vin og øl av og til)

Trening! Begynte i det små med korte løpeturer. Trener nå 5-6 ganger pr uke (dvs sykler til jobben,jogging om jeg ikke har anledning til å sykle, fjellturer)

Jeg spise hyppige måltider, og jeg spiste meg mett. Jeg fikk "avsukkret" meg gangske raskt, og fikk da en myyye bedre kontroll over inntaket. Ingen jarving i godteriskapet, og jeg spiste kvelds istedet for å snavle på ungenes godis..

I belønning til meg selv har jeg kjøpt meg fint treningstøy, nye bukser og dyre løpesko:-)

ha noe som kan motivere deg når du føler du sprekker. jeg må ha en streng diett. eneste som fungerer for meg, så har jeg ei veninne jeg kan ringe til når jeg føler jeg sprekker, ei som motiverer meg skikkelig, all mat og godte vet du hvordan smaker, kos deg i helgene, kjøp deg tyggis og drops. er de første dagene som er værst.

jeg tar min egenkomponerte 13 dager diett, jaggu funker den også. gått ned 2,8 kg siden jeg begynte på lørdag,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...