Knotten & lille persille Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Trodde egentlig ikke det skulle skje noe i helgen, men jammen kom hun natt til søndag! Hadde styret og vasket hele dagen og da roen endelig senket seg og far og mor skulle spise middag så startet det. Etter 1 time sa jeg at samboeren min måtte hente barnevakten og jeg ringte føden og forklarte at jeg hadde to kjappe fødsler bak meg og at jeg kom om ikke så lenge. Etter mye om og men kom vi oss til slutt på føden kl 24 på natten og kom inn på fødestue. Hadde greie pauser mellom riene og ble undersøkt. 4 cm åpning, gjett om det var nedtur! Tenkete at dette kommer til å ta en evighet. Sto i prekestol i et par timer og pustet meg gjennom noen vonde, men overkommelige rier før jeg kjente at NÅ må jeg presse. Jordmor som ikke hadde undersøkt meg noe mer sa at jeg bare skulle presse i vei for med de pressriene jeg da fikk så måtte jeg ha full åpning. Mistet litt følelsen i bena etter noen press og smerten var ubeskrivelig så jeg måtte over i seng. Og godt var det. For noen press senere kom jenta ut med hånden over hodet. 3090 g og 48 lang. Fødselen var nærmest en repetisjon av forrige, bortsett fra at overgangsfasen denne gangen ikke var så vond. Jeg grudde meg mest til det og minst til pressingen som denne gangen ble verst. 6 timer fra start til slutt og et fantastisk flott resultat!!!:-) Uansett godt å være ferdig med graviditet og fødsler! Lykke til dere andre ventende, sees på småtroll:-)
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 gratulerer,og må føles litt herlig å nå kunne sette et velfortjent punktum:)
♥tosmåtroll♥ Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Gratulerer så masse, og kos deg med prinsessa :-D
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Å gratulere fra meg og ) Kos dere masse!
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Gratulerer så mye! Vi sees på småtroll om ikke lenge
septemberbarna<Fødeklar> Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Gratulerer så mye )
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Det hørtes ut som en fin fødsel Koselig å lese slikt! Gleder meg litt nå, selv om jeg gruer meg masse og.. :S Kommer nok også til å få en litt rask fødsel.. Kos deg masse med prinsessa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå