Gå til innhold

Pynter dere til jul 1 desember eller venter dere til litt nærmere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi pynter til jul på lille julaften. Adventsstake og -stjerne kommer opp første søndag i advent. Adventskalenderen kommer opp 1. desember. Ellers venter vi med alt.

 

Fullstendig misforstått dette med å pynte en måned før. Advent er ikke en del av jula, det er en ventetid før jula tar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pynter til jul 1.desember :) Jeg klarer ikke vente så lenge jeg, elsker å pynte og jeg syns det er så innmari koselig! Også kommer juletreet inn i stua og blir pyntet lille julaften. Vi tar alt ned rett etter nyttår, men ikke noen spesiell dato, en av de første dagene bare..og det syns jeg er like trist hvert år! Er jo så lenge til neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pynter med lilla til advent :) adventsstake og stjerne.

22 desember pynter jeg til jul :) Lillejulaften er bare kosetid me risgrøt, julefilmer å div med barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegardiner og et brodert julebilde kommer opp 1. søndag i advent evt. 1. desember avhengig av hva som kommer først.

I adventsstaken har jeg røde lys for å matche julegardinene - bryr meg ikke om at det egentlig skal være lilla.

Jeg henger røde telysestaker i vinduene og begynner å kose meg med førjulstiden.

 

Lillejulaften kommer juletre og resten av julepynten opp.

 

All julepynt fjernes mellom 2-5. januar. Alt etter når jeg har begynt å jobbe igjen. Når hverdagen kommer etter nyttår vil jeg ha jula ut av huset. Da er det nok jul for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pynter til advent første søndag i advent. Har ikke så mye men blir adventstake,lilla lys, lilla duk. Jeg henger også opp julestjernene i begynnelsen av Desember. Så kommer det litt mer etterhvert, litt nisser, litt pynt.osv. Rød duk, Røde lys og juletreet pyntes 22 eller 23 Desember alt ettersom hvilken av de to dagene som passer best. Mannen jobber skift å vi liker å gjøre det hele familien sammen så det blir gjort den av de dagene han er hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter til jul noen dager før julaften, og tar det ned igjen rett over nyttår. Til advent pynter jeg egentlig ikke, tar bare frem adventsstake og stjerne til vinduet og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som mange her, starter ca 1. søndag i advent, lyslenker, rutete julevinduer, stearinlys og ikke minst røkelse! Tror jeg har fyrt opp den i oktober enkelte år.. Kommer fram noen nisser siste uka før jul, og den store julevasken/dukpåleggingen/ trepyntingen skjer sånn omtrent to-tre dager før selve julaften. Koser meg skvett i hjel i adventstida! Av diverse årsaker jobber jeg ofte på selve julekvelden og resten av jula, mens mann og voksne barn har andre opplegg. Derfor er førjulstida den beste for meg. Men jeg har det supert alene hjemme i jula( utenom jobb) også! Går rundt og snuser på gode lukter, hører julemusikk, spiser god mat. Men er passe lei sånn ca nyttår, da pakkes alt bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...