Gå til innhold

Pynter dere til jul 1 desember eller venter dere til litt nærmere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pynter med lilla i advent altså fra første søndag i advent..:-) Julepynten kommer opp 23.desember, på kvelden, mens "kvelden før kvelden" går på NRK1. Hos oss er dette en fast tradisjon som ikke kan rokkes ved :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg pyntet til jul . desember et år, og ble så innmari dritt lei av jula at jeg kastet den ut 1 nyttårsdag. så fra nå av pynter jeg til jul lille juleaften, på dagtid med julepynt og juletre. så nyter vi kvelden før kvelden med gaveutkjøring og diverse kos på tv. i advent er det bare lilla her nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter ( Forresten, hvem prøver jeg å lure? JEG pynter!) til advent til første søndag i advent. Da setter vi også lys på utejuletreet og lys i vinduene. Julepynten kommer opp på lillejulaften og tas ned igjen 13. januar ( 20. dag jul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal gjøre det i år jeg også.Har alltid pyntet 1 des og kastet pyntet rett etter nyttår. I år tror jeg at jeg skal vente, kanskje man får ekstra julestemning når det virkelig er JUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter med lilla fra første advent, har ikke så mye lilla, men lys, duk og litt kuler i vinduene.

Pynter med julepynt litt etter litt sånn midt i desember, tar først de tingene som ikke er "kjemperøde", adventstaker og sølvpynt først.

For meg er det sent å pynte 23 desember, blir bare stressa, er jo på jobb au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor 1 desmber? Og lilla er vel ikke egentlig julepynt, det er adventspynt.

 

Jeg pynter til advent første søndag i advent. I år blir det 27 november :-)

Jeg pynter til jul lille julaften, og tar ned 20. dag jul.

 

Sånn har familien min alltid gjort, koselig å holde på tradisjonene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjør det sånn:

 

Alt lilla tas frem dagen før første søndag i advent. Etter dette er det blitt tradisjon at barna setter frem en julepyntsak etter middag hver dag frem til lille julaften. Da pyntes tre og vi setter frem resten.

 

Jula kaster vi ut 13. dag jul (6. januar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tar frem litt 1.desember, adventslys og snuppas kalender. Og så finner vi frem litt og litt etterhvert når det nærmer seg jul. Orker ikke fullt julepyntet hus i en hel måned liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pynter vi lilla første søndag i advent og litt og litt pynt utover desember. Juletreet og resten av pynten tar vi lille julaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissene sniker seg gradvis nærmere fra og med 1. desember... Dette for gradvis å venne mannen til julen: Han har fobi, og vi må ta det forsiktig!!

 

Sniker litt kongerøkelse på toppen av peisen omtrent ved samme tid, og øker dosene gradvis fremover....

 

Lys: her begynner jeg med neutrale, uskyldige farger allerede ved denne tiden, også blir de langsomt mer og mer røde og med julemansjetter og julestaker rundt....

 

Utrolig hvor mye jeg kan snike inn før han oppdager at det store, stygge julemonsteret innhenter oss i år også!!

 

Når han oppdager det, er det viktig at deler av julebaksten er i havn og kan brukes beroligende....

 

Juletre og slikt kommer ikke opp før lille julaften.

 

Og hele sulamitten blir ryddet bort første helg etter nyttår. unntatt lysene, som får lov å bli en stund utover mørke, kalde januar.

 

Ja, det er et styr med den jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...