Gå til innhold

Hjelp, håret mitt er fett uansett!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dusjer håret hver dag, men nå nylig er det fett hele tiden. Når jeg bruker hårføner blir det som klistret til hodebunnen. Føler meg skitten og ekkel. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vasker håret alt for ofte! For å få håret på rett kjøl bør du vente 10-12 dager før du vasker håret neste gang, og deretter vaske håret max 2 ganger i uka. Snakk med en frisør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal aldri vaske håret oftere enn hver 3. dag. Fordi da blir det veldig fort fett...Til oftere du vasker det, til mer fett produserer hodebunnen.

Nå må du ta en "kur" på deg selv. Prøv å gå en uke uten å vaske det. Ha på deg skaut, lue eller hva som helst..

 

Det kan også fungere å ha på saltvannspulver (dust it) eller lignende. Det holder hodebunnen tørr lengre og det ser mindre fett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som sier dere vasker håret bare 2-3 ganger i uka, bruker dere ikke noen produkter i det? Jeg vasker håret hver dag, bruker voks eller skum i håret (kort). Blir og fett hvis jeg ikke vasker det hver dag. Men hvordan skal en kunne vaske det så sjeldent når en bruker produkter? Kan heller ikke børste produktene ut, for da blir håret fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, hem, hvordan gjennomfører dere å vaske det SÅ sjeldent? Blir dere aldri svett da? Jeg trener 4-5 dager i uken, og håret mitt pleier jo å bli helt vått av svette. Kan ikke helt se for meg å ikke vaske det etter en trening...?

 

Ikke HI, men en annen som fort får fett hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg vasker håret mitt hver 3 dag ja. Ellers blir det jo kjempe fort fett. nå i svangerskapet har jeg måttet dusje meg selv og håret hver dag fordi det ble så fort fett, så nå må jeg ta meg en uke uten som mange her sier. Jeg har langt hår og bruker ikke så mye produkter til vanlig. setter bare håret opp i en topp for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vasket det hver dag, men kun nå siste uka har det blirr fett med en gang håret blir tørt- med og uten hårføner. Kanskje bytte shampoo.. Vet ikke, har ikke opplevd det før. Noen som vet hvilke type shampoo man kan bruke?

 

Ser rett og slett ut som om noen har tatt catzy-gel i :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du nesten om du ikke skal få like fett hår som hi.

Det er bedre å bare vanne håret - uten shampo, om du absolutt MÅ. Det beste er likevel å la være å vaske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...