Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har prøvd å nevne dette i tråden om hvilken forum vi vil ha, men ikke fått noe svar.

Skal Barn i Magen og Din Baby slås sammen til ett, med ett felles navn; Barn i Magen?

En sammenslåing er greit det, er jo mange forum som allerede er felles.

Men da må dere for all del kalle hele sulamitten Din Baby og ha et underforum som heter Barn i Magen, ikke omvendt.

Barnet er jo i magen bare 9 mnd, men utenfor i mange år. Og ungen i magen var da min baby selv da den lå inni magen.

Å kalle hele greia Barn i Magen blir helt feil hos meg.

Så ser da for meg tre separate Skravlesider; BIM, DIB og BAM, under den felles tittelen DinBaby.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143570207-har-jeg-forst%C3%A5tt-det-rett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Beklager at du ikke har fått gode nok svar.

Ja, det blir til at vi skal samle alt under en merkevare, og den merkevaren blir Barn i magen. Men under Barn i magen kommer forum som er tilsvarende Din baby i dag.

Men jeg skal ta med spørsmålet ditt til direktøren min, så skal jeg komme tilbake med et skikkelig svar til deg.

Elin :)

Ja for hvorfor skal det hete Barn i Magen og ikke Din Baby?

Skjønner at Barn i Magen er det opprinnelige navnet, men dere må se at det blir helt feil for de aller fleste her etterhvert. For hvem har vel konstant barn i magen?

Ved å kalle det Barn i Magen blir det et gravidform, ikke et forum for de med barn, enten i eller utenfor magen.

Gjest Lykke Fryd ♥

Enig med Frokostquiz. Barn i Magen burde heller være et underforum til Din Baby. Samme med navnet på FB-gruppa. "Barn i magen" er en gruppe for den gravide. Det føles ikke riktig for meg, som ikke har barn i magen, men barn i hagen, å skulle melde meg inn i en slik gruppe.

Ved å kalle hele nettstedet for Barn i Magen så blir det et rent forum for gravide.

Annonse

Hei

Jeg skal straks forsøke å forklare hva vi har tenkt, men før vi gjør det vil jeg gjerne få lov til å presisere at vi ennå ikke har konkludert med hva som er den beste løsningen. Vi vil derfor veldig gjerne ha innspill og ideer fra dere. Jeg ser at det har kommet noen tilbakemeldinger her, det er veldig bra. Har dere flere kommentarer til hvordan vi bør løse dette må dere ikke nøle med å si ifra. Forumene våre er til for dere. I tillegg til å komme med innspill i forumene kan dere også kontakte vår forumvertinne Elin direkte, men det vet dere sikkert allerede.

Så til saken: Vi har veldig mange blader og nettsider rettet mot gravide og småbarnsforeldre: Foreldre & Barn, Barn i magen, Gravid, Din Baby, BAM, Glade barn i barnehagen, Kamille mor & barn m.fl. De to sterkeste merkevarene våre i dette segmentet er imidlertid Foreldre & Barn og Barn i magen. Vi har derfor en teori om at vi bør satse ekstra mye på disse, uten at det betyr at vi skal glemme alle de andre produktene våre.

Det vi imidlertid vet om Barn i magen og Din baby er at både kjennskap og aktiviteten i Barn i magen-forumet er høyere enn Din baby-forumet. Og de aller fleste som er aktive i Din baby-forumet er og blir rekruttert via Barn i magen. Hvis vi gjennomfører den omleggingen vi har planlagt, vil hovedforskjellen fra nå være at det blir en Barn i magen-logo på toppen. Dagens Din baby-forum vil ellers fungere omtrent som i dag. Noen endringer blir det, men det skyldes først og fremst at vi snart skal bytte til en ny og mye bedre teknisk plattform. Akkurat det tror vi dere kommer til å sette pris på.

Så spørsmålet er egentlig da: Er det unaturlig å diskutere baby-spørsmål i “din baby”-tråder hvis det står en Barn i magen-logo på toppen. Vi tror ikke det, men er selvsagt åpne for innspill fra dere. Tross alt er det dere som skal bruke forumet!

Hilsen Roger

Gjest Lykke Fryd ♥

At de fleste blir rekruttert via Barn i Magen er ikke så unaturlig da de fleste først har barn i magen for så å få barn i hagen;)

Skjønner dette med merkevare og merkevarebygging, men da vil jeg si at Foreldre & Barn kanskje er det som står sterkest og det som de fleste kjenner til. Har dere vurdert å rett og slett kalle forumet for "Foreldre & Barn"? Det vil omfavne alle som har barn, enten som er gravide, som skal adoptere, som er prøvere, som har barn, mødre og fedre.

Veldig enig i Lykke Fryd ♥

For ja jeg synes det blir veldig merkelig å vanke på et sted som heter Barn i magen når jeg hverken har barn i magen eller planer om å få det igjen.

Grunnen til at det er mye mer aktivitet inne på BIM framfor DIB nå om dagen er at de fleste DIB'ere holder til inne på anonymform som er felles. Inn dit forsvant alle da alt tullet og problemene begynte her inne. Problemer var det der inne også, men der var det "lov" å få ut litt frustrasjon.

Skal ikke gå langt tilbake for å huske da det var fult av liv på DIB og det kom inn flere hundre nye tråder om dagen. Da jeg gravid med mine to siste i 08 og 09-10 holdt jeg meg heller inne på DIB siden BIM var fullstendig dødt.

Så aktivitetsnivået går opp og ned begge steder. Og med litt innsats fra dere, positiv reklame og nye, gode løsninger kan DIB bli den samle gamle.

Så da synes jeg Foreldre & Barn var et mye bedre merkenavn som omfavner alle kategorier, samt så dreier forumet seg like mye om foreldrene som barna.

Ved å kalle det Barn i Megen vil dere iallfall skremme bort en del gamle brukere, men mange nye også.

Hei igjen

Takk for gode innspill. Vi har allerede tenkt litt i disse baner. Foreldre & Barn er vår viktigste merkevare for de som har og venter barn. Bladet Gravid er for eksempel merket med at det er et Foreldre & Barn-produkt. Og vi ser for oss at vi, kanskje, bør gjøre noe tilsvarende med Barn i magen – at det på en eller annen måte kommer frem at Barn i magen er et Foreldre & Barn-produkt.

Foreldre & Barn er også merkevaren vi bruker når vi lanserer ulike tjenester, som Foreldre & Barn-Torget (www.fbtorget.no – vår nye markedsplass), Foreldre & Barn-butikken og Foreldre & Barn 3til7 (www.3til7.no – trygge og pedagogiske dataspill for barn).

Å skifte navn på Din Baby til Foreldre & Barn er noe vi har diskutert, men uten å konkludere. Noen vil kanskje oppleve det som mer dramatisk at navnet skifter til Foreldre & Barn-forumet enn Barn i magen, som de aller fleste har – eller har hatt – et nært forhold til. Hva tror dere? Og er det mulig å få til et gradvis skifte?

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Mer dramatisk at navnet blir foreldre å barn enn barn i magen? Tvert imot. Jeg bytter nok til babyverden ol om forumet blir hetende barn i magen. Det har man kun 9 mnd, barn derimot har man resten av livet.

Enig med alle over...

Annonse

Selvfølgelig er det mulig med et gradvis skifte av navn. Trenger jo ikke bytte fra det ene til det andre over natten.

Jeg husker en gang en butikk som het Jens Evensen. Så gikk de inn i Meny, og het i en overgangsperiode Meny Jens Evensen. Og etter ferdig oppussing ble navnet endelig bare Meny.

Vanskeligere er det ikke.

Skal til og med ikke se helt bort ifra at dere for litt oppgang etternavnskifte.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...