BareMeg73 Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Jeg har en baby på snart 3 mnd. I vinter til hun jo være 7-8-9 mnd. Hvordan vinterdress bør jeg kjøpe til henne? En Reima som er vind og vann tett? Eller en billigere? Forslag noen? :-)
mariabee Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Kommer du til å være mye ute ute? Da ville jeg gått for en god og varm dress, reima feks. MEN ville sett på finn.no og evt kjøpt en brukt Ellers ville jeg ha kjøpt en god ulldress fra nøstebarn, sparkjøp eller lignende. Vi har kjøpt fra Spar Kjøp og samme i ullsokktøfler, tjukke Tenkte å ha i bilen og sånn Ser ikke ut til at hun går innen november når hun runder året, så har investert i et par stonz med ull i!
jippijegharfødt Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Det spørs hvor mye dere skal være ute og om du tror hun kommer til å sitte mest i vogn eller om hun skal være nede i snøen. Har kjøpt Troll-dress med løst ullfor til sønnen min som blir 1 år i januar. Ser for meg at han vil leke i snøen, pluss at han kanskje skal begynne i barnehage på nyåret.
BareMeg73 Skrevet 12. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2011 Jeg vet ikke hvor mye sånne små er ute om vinteren? Har kjøpt voksi pose hun skal ha i vogna, men hun kommer jo til å både sitte og ligge i vogna da.
BareMeg73 Skrevet 12. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2011 Bør hun ikke ha noe vanntett og vindtett? Bare på vei inn og ut av huset og bilen kan hun jo bli våt av snø og regn?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 jeg har lurt på denne...gutten min er 10 mnd nå mne liten....kjøpte troll regn dress i str 74 og den var aaaaalt for stor så da lurer jeg på om denne er like stor og om jeg bør kjøpe den i 68?? jippijegharfødt: er det denne du har kjøpt og er den svær i str evt? http://www.familiebutikken.no/babydress-fra-troll-trollbla.html har kjøpt stonz....
jippijegharfødt Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Det er ikke den Troll-dressen jeg har kjøpt. Den jeg kjøpte så annerledes ut og kostet 1400. Den har en glidelås og er med løst ullfor og stramming i livet. Troll er visst romslige i størrelsene. Kjøpte str 86 til sønnen min som er 8 mnd. Han er en lang og stor liten kar, men har god plass i dressen.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 har du en link til den du har kjøpt? og tror du jeg bør gå ned en str i troll? jeg har jo ikke sett troll sine vinterdresser "live" så tenkte kanskje du kunne gi meg ett svar:P
jippijegharfødt Skrevet 12. september 2011 #9 Skrevet 12. september 2011 Datteren min var 7-8-9 mnd sin første vinter og jeg hadde ikke en teknisk vinterdress til henne, dvs ikke noe vind- eller vanntett. Hun var ikke aktiv og hun var ikke i snøen i det hele tatt. Satt bare i vogn. Jeg ville ikke kjøpt en vanntett dress bare for bruk ut og inn av bil og vogn. Rekker vel ikke bli så veldig våt av det. Og når hun ligger i vogna så blir det uansett for varmt med en vinterdress.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. september 2011 #10 Skrevet 12. september 2011 han kommer jo til å være en del ut av vognen også ila vinteren...han går sikkert før vinteren er over vil jeg tro:) så vann avstøtende i det minste er vel ett krav;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. september 2011 #11 Skrevet 12. september 2011 Jeg ville ikke brukt mye penger på dress til en såpass liten en tror jeg... Vinter med mye snø og baby som ikke kan gå er en ganske dårlig kombo, og det er først nå i det siste at jeg har vært på lekeplassen noe særlig med min lille jente (11 mnd). Så var jeg deg ville jeg nok heller bare sett det an litt, og ventet til behovet eventuelt meldte seg- etter nyttår kommer dessuten mange av dressene på salg til halv pris også
jippijegharfødt Skrevet 12. september 2011 #12 Skrevet 12. september 2011 Kjøpte den fra forrige sesongs kolleksjon. Finner derfor ikke akkurat den dressen, men tror dette er den samme: http://www.familiebutikken.no/parkdress-eventyr-3-i-1-troll-trollbla.html Vanskelig å si med størrelser, men jeg ville nok ikke gått ned. Jeg er altid redd de skal bli litt korte i overkroppen for mine barn Samtidig skal de ikke forsvinne inni dressen heller. Sønnen min bruker 80 i vanlige klær, noen ganger 86 i bukser pga lengde på bena. Kjøpte som sagt 86 i dressen til han som han har god plass i..
Håpefull77 Skrevet 12. september 2011 #13 Skrevet 12. september 2011 Min jente er 4 mnd nå, og jeg har tenkt at jeg ser ann om jeg trenger noe. Kommer til å kjøpe en vognpose til å ha i vogna. Ser ikke for meg at jeg kommer til å sette henne mye ut i snøen. Eller være mye ute når det er kaldt. Og en har jo ikke vinterdress i vogna under vognposen. Vognpose er jo mye lunere. Men jeg har arvet en del klær da. Ser at det er noen cubus, lindex, og kaph ahl klær til vinterbruk. Jeg kommer til å bruke dem i år. Så tror jeg at jeg sparer pengene og kjøper reima dress til neste vintersesong. Jeg tror ikke jeg trenger det før. Hvis jeg var deg ville jeg lagt pengene i en vognpose. Og heller kjøpt todelt bukse (med sæler) og jakke i tilfelle snøsitting. Jakken kan du bruke ut og inn i bil. Og kan være fin når hun sitter i vogna i vinterposen. Kommer du til å ha henne mye ute i snøen? Mamma har strikki to ullgensere og to ullbukser til henne. Kommer til å bruke det en del. Fra bilen til huset kommer jeg til å ha på henne det, eventuelt ta et pledd rundt henne. Det er så klønete med mye klær i bilstolen. Og den må jo oppbevares inne nå til vinteren, så den er jo varm når hun setter seg i den. Ellers ser jeg for meg at jeg kommer til ha ha pledd over henne i bilen, og dra det av når bilen blir varm. De skal jo ikke ha for mye på seg heller.
Busy_bee Skrevet 12. september 2011 #14 Skrevet 12. september 2011 Så lenge babyen ikke har begynt å gå og for det meste er I vognen o.l., så tror jeg at jeg ville gått for en god ulldress, f.eks. Ullfleece dressen fra nøstebarn. Tror nok en Reima dress eller tilsvarende blir klumpete og stivt I vogn og bilstol når de er så små. :-)
togutter-08og10 Skrevet 12. september 2011 #15 Skrevet 12. september 2011 Hvis hun er 3 md nå så er hun født i juni? og da vil hun mest sannsynlig ikke kunne gå før snøen har gått. Jeg kjøpte parkdress til minstegutten vår da han var 7 md, ikke fordi han skulle lekse så mye på bakken, men fordi jeg må ta han inn og ut av bilen i regnvær for å levere storebror i bhg. Jeg hadde kun kjøpt en billig dress, for vår sønn født i juli ble vinterdressen veldig lite brukt. Han satt jo godt og varmt nede i vogna med pose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå