Gå til innhold

Vinterdress.. Polarn o pyret eller isbjørn og sweden?


Lillegull2008&2010

Anbefalte innlegg

Valgets kvaler.. vi har ikke erfaring med noen av dem, men tror det lander på en av de i år.. Så jeg ønsker veldig erfaringer med disse vinteredressene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt veldig god erfaring med Isbjørn. Største fordelen med denne dressen er at den er overlegen best til å "puste". Synes knapt man kan se at dressen er brukt en sesong.

Polarn o pyret vet jeg ikke da vi aldri har hatt dressene, men er generelt veldig fornøyd med andre klær derfra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg erfaring med POP, men jeg har prøvd utallige mange andre dresser. Feks Reima, Didrikssons, LegoTec og Isbjörn.

 

Isbjörn er helt super! Vår sønn er ekstremt aktiv. Han krabber på bakken, ruller bortover, aker på rompa, bader i vanndammer, presser seg frem mellom busker og kratt. Dessuten bruker han dressen konstant fra omtrent oktober til april. Isbjörndressen har han nå hatt 1,5 sesonger og den skal brukes igjen til vinteren. Den er fortsatt nesten like fin. Det er helt utrolig! Så vi har aldri noensinne hatt en så god dress, også har det selvsagt vært et pluss at han har kunnet bruke den så lenge, men det er jo bare fordi han ikke vokser så mye akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da høres det akkurat ut som en dress vi trenger, spesielt siden lillebror skal arve dressen om 2 år... men jeg lurer på en ting, hvordan kjennes dressen? er den bevegelig og behagelig å ha på seg? den må ikke være stiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isbjørn er jo så dyr, nesten 2000 kr, er den verdt 500-600 kr mer?

Jeg lurer på POP eller ticket.. hm vanskelig valg.

Erfaring med POP er veldig gode, har ikke hatt isbjørn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper den er verdt de kronene mer, for jeg drar i vei å kjøper isbjørn dress idag. men skal innom å sjekke POP sin også.. Bestemte meg egentlig for ticket dress i år, men syntes den var for stiv, så den ble det ikke. så da er det å finne ut hvilken som er lettest av POP og isbjørn da, for tror begge er av bra kvalitet. isbjørn er faktisk ikke så mye dyrere.. POP sin er vell 1500 og isbjørn er 1800.. Vanskelig i vinterdress jungelen altså!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde POP- vinterdress i fjor da gutten vår var 2 år. Var egentlig fornøyd, men han klarte å slite hull i den. Veldig kjedelig.

 

Kommer til å kjøpe en annen en i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår pop dress holdt ikke så lenge, ble fort utvasket og vannet kom gjennom knærne, ble hull, i år blir det isbjørn eller didriksons.. Reima er ikke noe tess heller de er bare dyre men igjen d kommer heelt an på barnet, hvor hardt dressene blir brukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår også et slag for Isbjörn, kjempegod dress! Den kan føles litt tyngre enn Reima når du holder den opp, men det merkes garantert ikke på barnet. Den har veldig fin passform, puster suverent, holder barna varme og unngår at de blir klamme. Jeg er Isbjörn-frelst og kjøper mesteparten av yttertøyet til barna derfra nå. Har faktisk kjøpt en PoP-jakke til minsta(og en Isbjörn, hehe), men har ikke fått brukt den enda, er spent på hvordan den er, har aldri hatt noe yttertøy fra PoP før.

 

Sånn for ordens skyld har jeg bare hatt gode erfaringer med Reima før, men synes ikke passformen på dressene er så bra etter barna har bikka 3 år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi tilbake med en stk isbjørn dress rikere! kjentes veldig god ut, så får satse på at det blir bra!! :):) kjøpte den på xxl, vet bare av den butikken som har, men det er flere nettbutikker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel innrømme at selv hadde jeg ikke kjøpt en dress for nesten 2000 kr. Jeg har nesten alltid kjøpt dresser på tilbud, Isbjörndressen vår kostet 1300 kr og den fikk vi i gave. Så jeg kan ikke helt svare på om den er verdt prisen... Den er sinnsykt bra, men LegoTec feks er nesten like bra syns jeg. De fleste dresser duger, hvertfall så lenge de er vanntette (et absolutt must for oss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst å kjøpe Isbjørn, men er usikker fordi jeg leste i fjorårets test at den skåret dårlig på slitestyrke. Veldig kjipt om en så dyr dress slites istykker lett. Virker ikke som om noen av de som anbefaler dressen på denne tråden har opplevd det da, så med mindre noen andre innlegg kommer og forteller om dette så går jeg også for denne dressen. Er vel veldig viktig at den puster bra for mine gutter som fort blir svette..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste også det om slitestyrke og ble veldig usikker, men som oftest er det alltid en eller annen som kommer med en dårlig erfaring med noe, og denne gangen gjorde det ikke det, så da ble det en osbjørn dress! på lappen i dressen står det jo at de bruker et stoff som er det beste på markedet med tanke på vanntetthet, pust og slitestyrke, så den kan da ikke være så dårlig? Tiden får vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er interessert, selger jeg en Isbjørn-dress for kr 800. Brukt en snau vintersesong, bare på snø, med andre ord svært pent brukt. Dressen er grønn = kjønnsnøytral :-) Str. 104.

Hentes i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...