Vilruge Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Vi samsover med baby på snart seks uker. Hun og jeg sover mye bedre da (de siste nettene har hun kun våknet for mat en gang :-D), men mannen min begynner å bli litt lei... Når slutter man med dette, og hvordan?? I sengen sin våkner hun så ofte, og sover så urolig! Hun sover ikke "på" oss da hun sover i ammemadrass, men hun har begynt å klare å rulle ut av denne, så det er vel snart på tide at hun sover i egen seng (men jeg kvier meg). Noen erfaringer??
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Mine tvillinger er 8mnd, og jeg samsover fortsatt med den ene.., deler av natten. Han sovner i sin egen seng, men samsover med oss utover natten. Ser ut som han kommer til å regulere det selv. Tar lenger og lenger tid utover natten før han "maser" om å sove hos oss. Begge tvillingene samsov en stund,men den andre tvillingen bare sluttet med det selv. Hun sovnet også i sengen sin, og sluttet å "mase" om å sove hos oss. Begynte bare plutselig å sovne i sin egen seng etter mat,når jeg begynte å mate henne der.
Mumblenumber1 Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Min sover heldigvis kun med oss om han er dårlig; kolikk eller sykdom. Hvilket er bare bra, enkelte dager lukter soverommet røyk p.g.a naboen (bor i rekke). Var en tilvenning iløpet av de første 4 ukene, vi har vært konsekvent på at han kan sove på eget rom fra dag 1 i hjemmet. Der sover han godt og mye bedre enn med sin mor... kanskje mor snorker?
mamma til twins Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Jentene har ligget i egen seng de siste tre nettene og det har gått veldig bra. De er 9 uker. Synes de sovner lettere om kvelden og at de også sovner lettere etter mat om natta. Dessuten så var det deilig for mor og far å få tilbake senga si og gjenoppta samlivet.
www.sovehjerte.no Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Hei. dette tror jeg er veldig individuelt;) Men vi samsov helt til mini var 4 mnd vi. Og da bestemte jeg meg for at jeg ikke kunne mer. Hun begynte å åle seg bort til meg, skulle ligge heeelt tett i tett og det ble farlig syntes jeg. Hun skulle ha puppen som pute og det ble slitsomt også... nå har hun sovet i egen seng i en uke ca, da måtte jeg avvenne henne en mnd ca med å sovne uten puppen i munnen På den måten var et enklere å få henne over i egen seng Jeg holdt rundt henne først, etter at vi hadde ammet, i vår seng. Så holdt jeg henne i handa, så holdt jeg en hånd på magen. Så når jeg sist uke la henne i sin seng etter ammingen var det ingen protester.. Veldig gradvis altså! og det har funket kjempebra! Hvorfor kvier du deg? Det er herlig å få større plass i senga og ligge inntil kjæresten sin gjen jeg syntes det var digg å kunne ligge på magen igjen! (kunne ikke det når vi samsov, var ikke plass i senga). Men jeg merker jo også savnet etter den lille kroppen inntil meg da, men har valgt å heller se fremover Babyen din er bare 6 uker, ikke stress med det. Ta det som faller naturlig for deg:)
jippijegharfødt Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Siden sønnen min våknet kl 23, 02 og 06 til han var nærmere 6 måneder så ble det til at han sov med oss. Da han sluttet å våkne så mye så lå han i egen seng. Nå sover han fra 19.30- en gang mellom 04 og 06 i egen seng. Tar han da over når han våkner og gir mat før vi sovner igjen eller står opp. Jeg personlig hadde nok bare hatt henne i voksensengen til hun begynte å sove rolig i sin egen seng, men du må jo bare gjøre det du mener er best.
Galskapens overhode Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 . Mine har avvent seg selv etter hvert. Eldste ved 18 mndr nr 2 ved 8 mndr og nr 3 er snart 9 mndr og samsover med meg enda.. og det koser vi oss med..
Gjest Madolyn Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 Samsov med gutten i foreldresenga i ca 3 mnd. Personlig så ville jeg aldri samsove; jeg ville alltid ha ham i sprinkelsenga som sto klar inntil foreldresenga fra vi kom hjem fra sykehuset, men han bare gråt og gråt, og våknet helt etter hver nattamming når jeg la ham der, så det gikk bare ikke an å gjøre noe annet... Avvente gutten fra å sovne med puppen i munnen ila en måneds tid (fjernet brystet i dèt han sovnet), og la ham i sprinkelseng som var festet inntil foreldresenga. Dette var etter 2 mnd hvor han sov inntil meg, og så en mnd hvor han sov i midten av foreldresenga og så på sin egen side av foreldresenga, dvs lengre og lengre unna meg (mannen min måtte sove i en annen etasje uansett, da gutten var/er mye våken og gråt en del på nettene). Gutten flyttet inn på eget rom når han var 4 mnd, og både han og jeg sover mye bedre, selv om vi har nok av tilbakeslag.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Lillesøster er snart 1 år og vi samsover fortsatt deler av natten:) Koser oss veldig med det, og det sikrer oss alle mest mulig nattesøvn hehe. Hun sover godt i senga si første halvdel av natta, men når hun vanligvis grynter til i 1-2 tida, tar jeg henne likeså godt bare med meg bort i senga vår, så sover vi videre der resten av natta:) Vi har satt senga helt inntil ene veggen, så ingen fare for at hun skal falle utav, og det er mange ganger at jeg sikrer oss en ekstra time søvn på morgenkvisten fordi jeg ligger rett vedsiden av henne og kan amme henne kjapt videre i søvn, før hun våkner totalt og vil leke.. Genialt spør du meg, så her er det null hast med avvenning Det gikk seg til av seg selv med storesøster, så jeg regner med at det samme vil skje med minsta etterhvert også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå