lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Må snart begynne med barnesikring her hjemme, så jeg lurer på om dere har noen tips til en førstegangsmamma?
Lillepusen-78 Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 En "sak" som forhindrer små hender i å kunne ta på kokeplater/skru på knottene på komfyren. Den har vært gull verdt. Husk for all del å skru komfyren fast i veggen. Barnet til noen vi kjenner dro ut skuffen på komfyren, klatret oppi, og hele greia veltet, med potetkjele med kokende vann. Det gikk ikke så bra. Ellers er det sånne som "stenger" stikkontakter, barnesikring til vinduer slik at de små ikke får dem helt opp. Barnesikring til skap. Trappegrind. Vi har ikke på skuffene, men har lagt kjøkkenkniver i et skap. Har medisiner i medisinskap. Vi har også satt en krok øverst på verandadøren, slik at gutten vår ikke skal kunne låse den opp og gå ut alene (han er 3 år, da...). Og så er det viktig å fjerne nøkler fra alle dører, slik at de små ikke kan låse seg inne. Du har sikkert tenkt på mesteparten, men det er iallefall mine viktigste tips :-)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Vi begynte med kontaktene og fjernet farlige ting i de nederste skuffene. Fjernet blomsterpotter som sto på gulvet og snekret en grind til terrassen. Er på krabbestadiet her og har begynt å reise seg litt. Flytter vekk dobørsten når han er på badet, men må nok feste den til veggen...
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2011 Vi har heldigvis induksjonsplate med barnesikring som ikke engang samboer får av, hehe, så det er trygt! Komfyren er ikke festet så vidt jeg vet, så det var et bra tips! Vi har tenkt å kjøpe ny tvbenk med skuffer, da alle de synlige dvd'ene sikkert er gøy å slenge ut på gulvet et par ganger for dagen. Har dere tatt alle synlige ledninger i rør eller noe?
lillenims Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Nye stikkontakter (ca siden 2000) har innebygd barnesikring. Dersom det ser ut som det er en "plate" inni hullene og det er gnøkk å få inn støpselet, så er den barnesikra. Da MÅ man putte to spisse ting inn i kontakten og presse inn samtidig, det holder ikke med kun en strikkepinne eller for den del to dårlig kontrollerte pinner. Det blir IKKE helt trygt altså, men mye tryggere enn den gamle typen. Tipper en 1-åring ikke klarer få noe inn i den, men en 3-åring kan fint klare det... Vi kommer til å bytte ut de gamle kontaktene på barnerommet med den nye typen, i tillegg til å ha plugger i dem som ikke er i bruk. Da hjelper det iallfall litt om ungen drar ut støpselet til ovnen eller lampa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå