Gå til innhold

Dåpsønsker...

3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ønsker/ønsket dere til babyens dåp/navnefest?

Skulle tro jeg kunne ramse opp en haug i og med vi har gjort det 2 ganger før, men er liksom helt tom for ideer;) Hehe... Vi har jo flust med barnebestikk og barneservise som storebrødrene har fått...

Skrevet

Sove/voksipose, bæremeis, pulk, ulltøy til vinteren, stavmikser for å lage egen barnemat, eventyrbok :)

Skrevet

Vi hadde navnefest i går, og fikk blant annet:

Medlemskap i Barnas Turlag (kan kjøpe medlemskap som varer helt til de er 12 år)

lite hjertesmykkeskrin, samt gullhjerte med både kort og lang lenke (slik at kan brukes også som voksen).

Barneryggsekk

Fine bøker

Prinsesseull-klær

Samt en del andre ting som du trolig alt har fått til guttene dine :-)

Skrevet

Vi har gitt mange barnebøker og sangbøker da vi var faddere og i andre dåper i hvertfall. Mannen min sverger til Obosmedlemskap, he he. (er faktisk nyttig når babyen blir stor!)

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig at de har sitt eget barnebestikk og servise jeg, da, hvis man har plass til det i skapet, da. ;)

Ellers er jo storkeskje i sølv fint, synes jeg (tradisjon i min familie) og sølvkopp med navn og fødselsdato inngravert.

Hvis det er en jente, kan jo enkle smykker (sølvhjerter osv.) være fint, de kan man jo også bruke når man blir voksen. Og kanskje et smykkeskrin også. :)

Vi fikk barnehagesekk til storebror når han hadde navnedag, en praktisk gave som kom i bruk. :)

Ellers har vi selv gitt sånne barnepledd fra Røros pledd til barna selv, de er kjempefine og hyggelige å ha når man blir voksen og får egne barn også, tenker jeg. Se http://www.rorostweed.no/hjerter.htm, de selger dem blant annet på Baby Shop.

Bøker er også en fin gave til dåp, synes jeg. F.eks. en av bøkene i serien "Den store" (eventyrboka, sangboka osv.), evt. andre bøker av litt størrelse og omfang.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips:) Klart det er hyggelig med eget servise og bestikk, men tenker at vi kan kjøpe det seinere;) Skriver vi det på ønskelista tror jeg vi ender opp med mye;) Flere tips? Det er forresten til jente;)

Skrevet

Medlemskap i boligbyggerlag er faktisk kjempelurt, det kan jo bli skikkelig nyttig når barnet er voksent. Her i familien har vi tradisjon for å gi bunadsølv, så jenta mi fikk 2 søljer til dåpen. Ellers fikk hun rosemalt skrin til å ha bunadsølvet oppi, sølvskjeer, smykker, smykkeskrin og sølvramme med plass til bilder av henne i 5 ulike aldre opp til 1 år. Den ene sølvskjea var forresten fra min mor, vi har like med gravert navn på så hun ville finne liktil jenta mi. Når hun ikke fant det så graverte hun jentas navn på sin egen og ga den videre, noe jeg syns var utrolig fint:)

Har gitt en del bøker selv, men veslas kusine, der samboeren min var fadder, fikk sparebøsse i tinn og et charms-armbånd med initialene hennes hektet på. Tanken er at vi skal fylle dette armbåndet opp gjennom årene og at det skal være fullt til konfirmasjonen hennes:)

Skrevet

Vi har akkurat hatt dåp og hun fikk hjertesmykkeskrin, smykker,armband, sølje, eventyrbok og sangbok. Rørospledd, gåbil og trehjulsykkel. Samt service, barnebestikk og penger.

Skrevet

Hadde dåp på søndagen som var og fikk mye fint;):

Smykker(som hun kan bruke når hun blir større, fikk til og med en ekte diamant!! Heldiggrisen;))

Eventyrbok

Rød lekevugge

sølv bestikk og tilhørende asjett.

Masse penger(hun har mer enn meg akkurat nå;)

Rosa scrappe bok(til bilder), morsom giraff bamse hodet til å ha på veggen(trudde jeg skulle le meg i hjel ;-D(pluss at hun fikk 500 kr som var klistret med giraffen;)

2 håndmalte lekestoler med navn på, med motiver fra Ole brum.

Bleiekake med nydelig hjertesmykke som var gjemt inni.

Sølvramme

"tann skrin" i sølv.

Så var utrolig mye fint! Og enda bedre at det er ting hun kan bruke!(ikke pengene da, de skal spares;)

Skrevet

Takk for flere fine forslag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...