Gå til innhold

Oppskrift gryterett som alle kan spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det? Har lyst til å lage det til 1-års dagen, men slik at Lillemor og de andre små barna kan spise det også

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen? Ikke Costamummy engang?

Skrevet

joda :D men jeg kan ikke skrive lengre innlegg før lillemann er i seng :D

Skrevet

Da ville jeg kanskje brukt kylling (enten kjøttdeig eller kyllingfilet) det er ganske enkelt og greit for de fleste små å spise. Om det får koke godt i saus vil det bli saftig og.

Fyll på med gulerøtter, sellerirot, pastinakk og annet godt. Her i huset er tomatbaserte retter en suksess, så da kan du hive oppi en boks eller to med hermetiske tomater og la det putre til det er skikkelig godt. Server med fullkornsris eller kanskje coscos :)

Skrevet

kommer med noen forslag her :)

Shepards pai (nam nam) det her er sånne med hjemmelaget potetmos på toppen

Fish pai (også nam nam) samme som over

Kylling gryte med cherry tomater og mascarpone

Biff gryte med grønnsaker

kunne det være noe?

Skrevet

Alt høres deilig ut costa. Kanskje Biffgryte m grønnsaker er det enkleste å lage og servere til mange? Kan kanskje blande med både biff og kylling. Oppskrift??

Tar gjerne imot oppskriften på alle jeg hvis alle er barnevennlige. Tror vi har noenlunde likt gamle barn, 11 mnd

Annonse

Skrevet

heisann, leste akkurat nå at det er til 1 års dagen du skal servere gryteretten, fikk helt prestasjonsangst nå, men her er den siste versjonen jeg laget, som er laget litt mere barnevennlig (vi bruker rødvin eller guinnis øl i den når det kun er oss som spiser den)

Dette er bare ingrediensene jeg har i, jeg putter bare oppi den største ildfaste forma jeg har, så jeg måler ikke hvor mye av hver ting jeg har i.

600-700 gr biff kjøtt, brunes og legges i ildfast form, strø et par SS hvetemel oppå.

Fyll forma med potet, gulrøtter, kålrot, flaskegresskar, søtpotet etc alt etter hva du har i huset.

Ha i en pk skivede champignon

Legg i noen laurbærblad

Et par timiankvister

Litt rosmarin

Litt pepper

2 oksekjøtt buljonger evt grønnsaksbuljonger, de med redusert saltinnhold

vann til å dekke grønnsakene med

evt litt sånn fargestoff for å gjøre sausen mørkere

Dekk med folie og sett i ovnen på 170-180 gr i x antall timer til kjøttet er mørt og grønnsakene kokt.

Vi voksne må ha på mere salt og pepper for å bli fornøyde :)

Serveres evt med noe godt brød

(ps voksen versjonen er bedre enn barneversjonen, men men)

Skrevet

glemte to ingredienser, løk og masse hvitløk, legges sammen med det andre. løken pleier jeg surre i litt olje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...