Gå til innhold

Slik reagerte arbeidsgiver på at jeg er gravid!

Anbefalte innlegg

Har nettopp sendt en mail til arbeidsgiver om at jeg er gravid.

Fikk som svar: "Hei. Ja, mailen er mottatt.Gratulerer! :) Dette må vel ha vært planlagt en stund? Vi hadde i så fall foretrukket å bli informert på et tidligere tidspunkt".

Er det bare jeg som synst han kunne spart seg for noe av mld? Hva skal jeg svare? Jeg er ikke over risiko ukene enda, er bare 8 uker på vei.. Bare fordi jeg er lesbisk, så skal jeg fortelle det med en gang jeg har fått positiv test?

Fortsetter under...

Svar ærlig.

"Takk for gratulasjon. Setter mindre pris på at du insinuerer at jeg har større plikt til å informere om personlige ønsker og planer enn andre."

Det er greit å gi beskjed når sjefen går over streken, slik at han kan hente seg inn igjen...

Han innbilte seg vel at du skulle ha fortalt at du kom til å prøve å bli gravid da? Kanskje han hadde sett for seg deg som en som ikke kom til å ta ut fødselspermisjon? He he, kanskje han er sjef 50 år for sent? ;)

Så han mener seriøst at du skulle fortalt at du og partneren din planla å få barn? Folk gjør da ikke det, uansett om det er kunstig befruktning eller gjort på soverommet!

Jeg ville gjort som de andre foreslår her, takket for gratulasjonen men samtidig få frem at du synes han gikk over streken.

Gratulerer så mye med baby i magen!

Annonse

Skjelden jeg får hakeslepp her inne...men det svaret du fikk av arb.giver var virkelig uprofosjonelt.

Du bør svare at du har INGEN plikt til å informere sjefen på et tidligere tidspunkt. Du har allerede informert på et tidlig tidspunkt, du er jo bare 8 uker på vei!!! Vanlig ville vært 3 mnd og det helt greit. Hadde du vært 6-7 mnd hadde jeg skjønt sjefen din, men herre fred....8 uker??

Skriv mail tilbake

Herregud! Jeg er ikke sjokkert. Vårt barn er prøverørs. Da min sjef ble informert om graviditet, spurte hun rett ut om vi hadde fått satt inn egg!

Du spør ikke om slikt! Noen uker senere la hun om hele driften, og sa meg opp! Flott!

Jeg var sykmeldt da jeg ble gravid (ass.befruktning og tung jobb) dro til jobben og fortalte det til sjefen selv ja! det var meg..

Uansett burde ikke sjefen din svare deg sånn. vedkommede har ikke noe med at du prøver å bli gravid el.l før det er 3 mnd til du skal i permisjon.

Kjære vene!! Skulle du informert at dere skulle sette inn egg, for så etter noen uker kanskje måtte forelle at det ikke gikk, og det samme eventuellt flere ganger??

Fordi om man planlegger barn, så vil det jo ikke si at dere får det til??

"Lukter" nok litt at han ikke regnet med permisjon fra den kanten!!

Lykke til og gratulerer!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...