Gå til innhold

Hva er en "kort" dag i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja? Hva blir sett på som en kort dag?

To dager i uken leverer jeg lillegutt kl 0730 og henter han kl 1545. Det skjønner jeg jo er en lang dag..

Men ellers leverer jeg han kl 0930 og henter han kl 1330. Det blir jo en kort dag, men er den FOR kort?

Hvor lenge er deres barn i bhg, dere som praktiserer "korte" dager?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

På fredag leverte jeg henne kl.09:30 og hentet kl.13:15. Det syns jeg er en kort dag.

Til vanlig er hun fra ca.08:30 - ca.15:15 - en helt vanlig dag.

Skrevet

Kort dag er typisk 5 timer her; fra ca 10 til 15 :)

Skrevet

Gutten min går i barnepark som er åpen 5 timer om dagen, det tenker jeg er kort dag. Jeg synes vel egentlig ingenting er FOR kort. Fire timer er flott tid til å leke og kose seg uten at de blir altfor slitne.

Skrevet

Kort dag her er 4,5 til 5 timer.

Men syns ikke du har for kort dag:)

Skrevet

Dere som får til dette, jobber dere deltid? Eller er det en som leverer og en som henter? Eller jobber dere om kvelden når de har lagt seg?

Min begynner i bhg i november og sliter med å se hvordan kabalen kan gå opp, kan jo ikke la en på 12 mndr være i bhg i 9 timer hver dag...

Skrevet

Jeg har satt ned stillingsprosenten min fra 100% til 50%.

hi

Skrevet

Her er det bare korte dager hvis en av hos har fri eller er syk utenom ferier, så skjer ikke ofte. Jeg jobber i samme barnehage, så mitt barn har vanligvis en dag på 7,5 time. Litt kortere når far henter når jeg jobber til 16:30.

Skrevet

Jeg er hjemmeværende mens de er helt små, men sender dem i barnepark noen timer hver dag fra ca 2 år så de får lekt med andre barn. Planen er å jobbe deltid så lenge de er i barnehagealder og at de ikke skal ha mer enn rundt 5 timersdager i barnehage. Jeg synes 8-9 timer er altfor mye så vi prioriterer deretter.

Skrevet

Jeg har gått ned til 90% stilling. DVS, jeg jobber 100% den uken mannen min er hjemme, og 80% når han er på jobb. Mini er i bhg hver dag, fra kl 0800- 14.30-14.45. Han er nå 15 mnd og synes bhg er digg, og det virker som dagene er passe lange for han. Hentes det tidligere vil han gjerne ikke hjem. Leveres kl 0800 pga at da er det felles frokost.

5 timer er kort dag, 9 timer mener jeg er lang dag. Kanskje for lang til en på 1 år? Vanskelig å si, de er så forskjellige :)

Skrevet

Her er de i barnehagen 4,5-5 timer(09/09.30-14.00) og iblant har jeg dem hjemme hele dagen dersom vi føler for det.

Sånm for storesøster sin del er det litt for korte dager, hun vil ofte være litt lengre siden ingen av de andre blir henta da(har henta kl.14 frem til nå), men siden lillesøster på snart 20 mnd blir henta da, så får det bare bli sånn. Synes hun er så lita at det holder med 5 timer pr. dag.

Jeg studerer, men gjør det bare på deltid nå for tida mtp at de skal slippe å være så lenge i barnehagen. Jeg studerer mest via nettstudium, så er bare på samlinger på skolen en sjelden gang, f.eks når det er labkurs og slikt som er obligatorisk oppmøte på.

Skrevet

Jeg synes 4-5 timer er passe kort dag, 6 timer er passe lang dag, mens 8-9 timer er altfor lang dag...

Skrevet

Jeg syns min har korte dager, for jeg er den siste som leverer og den første som henter på hans avd.. Kjerntiden er fra 9.00-14.00 og jeg leverer like før, og henter like etterpå. Det er en kort dag her.

Jeg føler noen ganger at det blir for kort, for om jeg henter han rett etter 2, så har de akk kommet inn i leken etter et måltid. Han er sur når jeg henter han, og vil ikke hjem. Har begynt å hente etter halv 3 nå, og det hjelper mye på humøret hans faktisk.

Når jeg er på jobb, så leveres han i 7tiden, og hentes i halv 4tiden. Det er en lang dag. :o

Skrevet

Jeg synes 5-6 timer er en kort dag (spesielt når min sover ca 1,5-2 av de timene). 8-9 timer er en lang dag. Ca to dager i uken er mini i bhg fra 07.30 til 15.30. Det synes jeg er lenge og da kan jeg ikke komme meg fort nok frem for å hente ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...