Gå til innhold

Hvilke navn passer som mellomnavn til Alf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du klart å bestemme deg?

Kan Alf Reidar vere aktuelt?

Alf er eit fint namn og kling godt i lag med Reidar, syns eg. Men alle navn kan jo variere litt med dialekt og tonefall :-)

Eg har tilsvarande utfordring med nedarva namn. Samme namn og mellomnamn på fyrstefødde gut. Begge namna er fine og det er jo ein tradisjon, men... Merkar eg er litt motvillig. Har heile tida syns det er litt tungvint at mannen min og svigerfar har samme namn, så lurer litt på korleise det blir med to i samme hus.. Men har i det siste tenkt litt på at eg kanskje rett og slett er litt trassig sidan det ligg ei forventning som "begrensar" valgfriheita mi - om du forstår...

Men mannen min er ikkje så glad i mellomnamn, så dersom vi tek vidare tradisjonen blir det utan mellomnamn. Så litt forskjell blir det jo :) Har foreslått at vi kan bruke berre mellomnamnet, og dermed justere tradisjonen til å bruke dei to namna annankvar generasjon. Men han meiner vi kjenner for mange som heiter det.. Eg syns framleis det hadde vore ei god løysing...

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er ikke gravid enda, så det er overhodet ikke noe hastverk.. Men vi driver nå og prøver litt her og der som det passer seg :) Men jeg tenker mye på dette med navn. Jeg er over gjennomsnittet interessert i navn (og vel så det kanskje), jobber i tillegg 40% i barnehage ved siden av studiene så jeg får mye input på navnefronten for tida :) Masse fine navn ute og går! ..... Men jeg sliter litt med dette Alf navnet som påtvinges meg litt.

Hilsen HI

• 3 uker senere...
Skrevet

3x tippoldefar het Alf Johannes

2x tippoldefar het Johannes

Tippoldefar het Alf Kristian

Oldefar het Krisitan

Bestefar heter Alf Magne

Pappa heter Magne

Lillebror heter Alf Gabriel

Så den dagen lillebror får en sønn, dersom han skal holde tradisjonen i hevd, så blir det vell bare Gabriel.

Så det er en fin tradisjon å ha, det med navn annenhver gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...