Minimikro Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Samboeren min har Alf som nedarvet navn gjennom flere generasjoner. Jeg synes ikke akkurat at dette er det enkleste navnet å kombinere med andre navn, men jeg har ikke hjerte til å stoppe tradisjonen. Er veldig glad i svigerfamilien min, og tror de hadde blitt skuffa. Vil ikke være ei bitch, selv om jeg skal innrømme at Alf ikke akkurat står høyest på navnelista mi. Noen forslag??
4barns mor Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Kjenner en som heter Alf Jørgen ) , en som heter Alf Helge og en som heter Alf Georg
Tøffe Tøflus Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 Kjenner en Alf Roger på ca 50 og Alf Magne på 23. Uansett trenger du vel neppe være bekymra for flere Alf-er i samme klasse! Hva med Alf Edvard, Alf Johan, Alf Martin, Alf Sigurd eller Alf Eirik? Jeg tolker det sånn at samboeren din også heter Alf? I så fall ville jeg kanskje bare bruke mellomnavnet til daglig for å unngå forvirring. Helt ærlig, må bare innrømme at navnet vokste ganske kraftig på meg mens jeg skrev dette innlegget.
Minimikro Skrevet 12. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2011 Ja, samboeren min heter Alf Håkon, og det synes jeg er et ganske fint navn. Planen til foreldrene var at han bare skulle kalles Håkon, men han ble plutselig "LilleAlf".. Jeg ønsker at Alf-navnet skal stå der "til pynt" egentlig Videre oppover heter de Alf Jostein, Alf Ingmar, Alf Sak(k)eus? og så bare Alf hvis det kan hjelpe dere... Blir veldig glad for forslag! Har tenkt på Alfred, men det får jeg ikke trumfet gjennom tror jeg..
Frøken Ubesluttsom Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 Jeg veit om en som heter Alf Morten og en som heter Alf Anders. Ellers er det jo ganske mange navn som passer med Alf. Alf Erik Alf Inge Alf Magnus Alf Magne Alf Marius
Mammas lykkebarn Skrevet 12. september 2011 #6 Skrevet 12. september 2011 For noen år siden fikk venninnen min en nevø med navnet Alf. Reagerte litt på navnet da, men i ettertid synes jeg at navnet er kjempefint. Kjenner også en gutt som heter Alf Erik...Det er en fin kombinasjon synes jeg. Ellers så er jeg enig med deg i at Alfred er et flott navn!
Synnøve_Solbakken Skrevet 12. september 2011 #7 Skrevet 12. september 2011 Alfred er jo veldig fint, men skjønner at det kan bli vanskelig å få godkjent i dette tilfellet. Alf Johan liker jeg Alf Magne er heller ikke så verst. Ville prøvd å kombinere det med et litt stødig og tradisjonelt navn, ikke navn i Nathaniel- og Leon-kategorien.
Giss Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 En liste til inspirasjon: Alf Richard Alf Henning Alf Otto Alf Ulrik Alf Leonard Alf Leonel Alf Lepold Alf Aron Alf Olander Alf Ivar Alf Wilhelm Alf Petrus Alf Viktor Alf Marius Alf Theodor Lykke til.
sommertiara Skrevet 12. september 2011 #10 Skrevet 12. september 2011 Alf Edvin Alf Gustav Alf Jesper Alf Karsten Alf Oskar Alf Sigurd
Mammantil1ermannogdag9snup Skrevet 12. september 2011 #11 Skrevet 12. september 2011 Hva med Alf Dennis...? Synes det er en fin kombinasjon, vet om en som heter det..
Suebird Skrevet 13. september 2011 #13 Skrevet 13. september 2011 Kjenner en gutt som heter Alf Viktor. Det er en fin kombo synes jeg.
Mine2Små Skrevet 13. september 2011 #14 Skrevet 13. september 2011 Har ikke lest de andre svarene du har fått for å slippe å bli påvirket, så mulig det blir mye gjentakelse. Forslag: Alf Erik Alf Eirik Alf Johan Alf Johannes Alf Marius Hva med Alfred? Det er et stilig navn, som har Alf i seg, men med en litt annen vri? Jeg ville definitivt gått for Alfred
Lene J Skrevet 13. september 2011 #15 Skrevet 13. september 2011 Alfred er kjempe fint. Alf Henrik Alf Johan Alf Henri Alf Kristian Alf Sigurd Alf Marius Alf Birger Alf Erik Alf Inge
Cornelianelia Skrevet 15. september 2011 #16 Skrevet 15. september 2011 Synes Alfred er et kjempefint alternativ, men skjønner at det kan bli vanskelig. Alf Emil Alf Eirik Alf Olav Alf Andreas Alf Olai Alf Henrik Alf Marius Alf Magnus Alf Gustav
Cornelianelia Skrevet 15. september 2011 #17 Skrevet 15. september 2011 Alf August Alf Edvard Alf Oskar
Thalila Skrevet 15. september 2011 #19 Skrevet 15. september 2011 Det som slo meg når jeg leste Alf var Alf Vidar Lykke til med navnevalget
Eplebiten Skrevet 15. september 2011 #20 Skrevet 15. september 2011 Jeg kjenner en Alf Johannes og syntes det klinger ganske bra. Så hvis du ikke har noe i mot å kalle ungen din det samme som en i Idol, ville jeg gått for det. Syntes Alf er fint jeg, men man trenger å bli vant til det. Også kommer det veldig an på om man kjenner noen andre som heter det og hvordan de lever opp til navnet. Men Alf syntes jeg passer til en liten baby så godt som en voksen mann.
Minimikro Skrevet 15. september 2011 Forfatter #21 Skrevet 15. september 2011 Tusen takk for forslag Hva synes dere om Alf Even da?
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. september 2011 #25 Skrevet 21. september 2011 Alf Even er jo lett å si, men har alltid synes at Alf passer best sammen med navn som begynner på en konsonant. Ellers blir det Al Feven, Al Finge, Al Feinar. Det blir liksom merkelig for meg, vet ikke om noen skjønner hva jeg mener. Dessuten ville jeg unngått et navn med v i, siden det er f i Alf. Føler det blir litt krasj. Alf Johan er et navn som på mange måter klaffer, Johan innholder bokstaver som klinger med Alf-navnet. Regner med mannen nekter på Alfred siden du fortsatt leter etter navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå