Gå til innhold

Hjelp! Tips og råd til en som ikke kan noenting om barnevogner??

Anbefalte innlegg

Jeg er liten (155) og skal bo landlig på et sted med mye snø, og noen bakker. babyen kommer i oktober. Blir nødt til å ta buss av og til.

Hvilke ting bør jeg se etter i en vogn, og hvilke merker/typer egner seg?

Hadde egentlig tenkt å kjøpe brukt på Finn for å spare litt penger.

Vil helst ha en som ikke er så stor og "umedgjørlig", siden jeg er liten selv, men den må jo være stabil også.

3 eller 4 hjul?? fordeler og ulemper

Bred eller smal bag? (må hvertfall ha plass til pose om vinteren)

Håndbrems, er det vanlig?

Håper noen har noen tips til andre ting jeg bør tenke på, og evt forslag til vogn? jeg kan jo ingenting..!!

Fortsetter under...

jeg anbefaller deg å dra til en butikk og prøve mange forskjellige og høre hva hun anbefaller. og så kan jo du kjøpe på finn no. det er det jeg gjorde. prøvde alle dei som jeg likte i butikken og kjøpte fint brukt vogn.

Ta en titt på Brio happy duo (2010 modell eller nyere) med luftdekk. Den er lett, stabil, gode lufthjul slik at du kommer fram på alt av føre (sien du er liten vil det nye knekkleddsunderstellet være å anbefale, ikke teleskopunderstell, det får du fra 2011 modellene og utover). Du får ny Brio happy 2011 hos kopbarnvagn til under 5000 kr.

Ta også en titt på barnevognguiden.no (der finnes også et forum) for mye info om vogner.

Jeg er 158 cm, og siden jeg ville ha vogn med fire hjul, valgte jeg å kjøpe brio happy duo med lufthjul og knekkhåndtak. Etter å ha prøvd noen Simo og Emmaljunga- vogner, føltes den vogna mye "nettere", og mer passe for meg. Mye mer behagelig med knekkhåndtak enn med teleskop for oss som ikke er så høye (synes jeg i alle fall da) :). Min lille kommer ikke før i januar, men da jeg fant denne vogna på tibud til 4000,- måtte jeg bare slå til og handle litt tidligere enn jeg hadde tenkt. Jeg har altså ikke fått prøvd den enda, men håper jeg blir fornøyd :) Det eneste jeg er litt usikker på foreløpig er hvor romslig bagen er, ift. at vi har en voksi classic pose. På butikken mente de at f.eks. voksi urban nok ble å passe litt bedre da den er litt mindre, men samtididg mente hun at posene uansett er så tøyelige at det går fint uansett :)

Oi, knekkledd og teleskop... dette var nye begreper for meg. men regner med det er snakk om forskjellige typer håndtak her,? eller gjelder det hele understellet?

Takk for tipset om Brio Duo happy, skal sjekke ut denne. Hvordan er forresten størrelsen på bagen? tviler på at jeg får noen kjempebaby, men siden vogna skal brukes gjennom hele vinteren, og med masse polstring, må det jo være litt plass ;)

Den har 4 hjul sånn jeg forstår det. Er det det dere anbefaler meg som skal gå i litt snø og bakker + buss? hørt at 3 hjul er lettere å manøvrere jeg...

Andre forslag?

Tusen takk til dere som har svart :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...