Gå til innhold

Aust- og Vest-Agder! Er det for eller mot fylkessammenslåing?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, jeg er ikke en sær arendalitt, men faktisk østlending...

 

Bor i Arendal akkurat nå da, og jeg føler det er viktig for alt fra sykehuset til kulturtilbudet i byen her at vi får "styre selv". Om vi slår sammen de to fylkene blir det for store forhold mener jeg, det skaper problemer det også.

 

Så selv om en sammenslåing har sine fordeler, har det absolutt sine fordeler å være adskilt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for ett agder. Helt overbevist er jeg ikke,det er vanskelig å vite nøyaktig konsekvensen av både det ene og det andre. Men det vil jo føre til mindre administrasjon. Jeg bor i Åmli, og om jeg må til kr.sand for å besøke fylkeskommunen eller arendal spiller liten rolle. Sykehuset har ingenting med fylket å gjøre, jeg håper selvfølgelig vi beholder det i arendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i aust, er FOR sammenslåing. Det er unaturlig å ha delt disse to fylkene, og greier ikke å se at det er noe problem å opprettholde både sykehus og kultur. Jeg er oppvokst nordpå, og det var 5 timers kjøring til "fylkeshovedstaden" som jeg aldri besøkte annet enn for å besøke slekta. Vi hadde vår egen by med egen kino, teater, kafeer, sykehus osv. Arendalittene er kjempesære og gidder ikke å ha åpne øyne for at dette er en region som overses fordi det krangles om den minste lille filleting. Freddy de Reuter og Godskesen er ikke valgt fra Aust-Agder inn på tinget, men fra Arendalsregionen, det virker iallfall slik!

 

Jeg stemmer JA og håper mange endrer standpunkt i dag og gjør det samme.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Arendal, men er egentlig fra Vestfold. Er veldig imot sammenslåing, Arendal har bare å tape. Ja, ett samlet Agder vil stå sterkere, men selvfølgelig vil alt går etter Kristiansand sin pipe. Har til gode å se et "merger between equals" å bli realitet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for sammenslåing, eventuelt at min kommune skal søke overgang til Vest-Agder.

 

Vi bor mye nærmere Kristiansand, og det ville være enklere å høre til der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for ett Agder.Skjønner ikke hvorfor Arendal er så redd for "store,skumle "Kristiansand?!Er personlig fra Lillesand og føler mer tilhørighet til Kristiansand:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være helt ærlig g si at det bryr meg ikke så mye. Mest fordi jeg bor så langt vest i V-A.

Tror ikke vi vil merke så veldig mye til verken det ene eller andre. Bortsett fra at sykehuset i Fl.fjord kanskje vil forsvinne, men jeg bruker heller sykehuset i kr.sandså det er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia med "Arendalittene mot Kristiansanderne", sammenslåing går utover så veldig mange andre enn disse to få byene!!!!!

 

Ja, det er et par fylker som vil høre til vest-agder isteden for aust-agder om det ikke blir sammenslåing, men hvorfor det egentlig? Hvor grensa går har jo ikke aå mye å si bortsett fra politikk og penger...

 

Sånn jeg ser det, så kommer Risør, Tvedestrand, Grimstad, Evje og flere andre byer i aust til å få problemer på sitt vis ved sammenslåing. Hva skjer dersom vesten slår seg opp mot regjeringen og står på sine meninger om sykehus?? Hva skal vi med mangfoldige flere folk i byene og fylket?? Det fører bare til færre legetimer, lengre køer, mer ventetid og mindre tid til de som trenger det, enten det gjelder vanlig butikker, på legekontor eller tannlegekontor, oppfølging i skolen, læremuligheter osv. Det går ut over OSS som BOR HER og ALLTID HAR bodd her, og de som tjener på det er Kristiansandere og de som kun er ute etter penger. Mye vil ha mer, sant?

 

Vi har det fint på vårt idylliske Sørland. Om det blir sammenslåing vil vi bli større, få mer makt, og fler folk vil bo her. Det er deler av målet ved en eventuell sammenslåing; å få mer makt på "tronen", altså på stortinget/i regjeringen. Snakket med en dame som driver fulltid med å få folk til å stemme JA til sammenslåing, og dette var faktisk talt det hun fortalte meg... Hun fikk IKKE min stemme, for å si det slik ;)

 

Det er sjarmen med hele sørlandet, fine gårder og små hus, få folk og steder der alle kjenner alle. Vi har det fint slik vi alltid har hatt det! Normalt er jeg veldig FOR forandringer, og mener stort sett at det er sunt for allt parter, men denne forandringen liker jeg ikke. Hva med barna våre? De kommer til å få dårligere oppfølging i skoler og barnehager, de vil bli mindre sett dersom vi får fler folk... Det er de som er fremtiden vår, hvorfor ødelegge det vi har for å vise dem hvilken verden det finnes? Det er DEM jeg tenker på, og jeg tror IKKE at sammenslåing er løsningen for våre barn, vår fremtid. Dessuten vil det koste fylkene mangfoldige millioner, som burde bli brukt på viktigere ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite overraskende, 83% i Arendal stemte MOT sammenslåing. Ville forundret meg hvis det var var mindre. Lillesand derimot har det sikkert akkurat omvendt, de kan jo nesten ikke vente å flytte over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stemte i mot. lillesand er inhabile da de står med en fot i kr. sand. det samme med birkenes.

kalle arendalitter sære blir for dumt når dere ikke vil reise til arendal pga bommen. tipper pipa hadde hatt en anna lyd om arendal skulle vært hovedkvarteret etter en eventuell sammenslåing.

 

takk og lov for av flertallet ikke ønsker sammenslåing.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...