junijente2011 Skrevet 12. september 2011 #1 Skrevet 12. september 2011 Hvordan ser dagene deres ut? Hvor mye og hva gjør dere med babyen? Jeg er typisk førstegangsmamma og er litt engstelig for å både over-og understimulere..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 12. september 2011 #2 Skrevet 12. september 2011 Hei:) Her ser dagene omtrent slik ut: Ca. 07: Stå opp, kle på og kjøre storebrødrene i barnehagen. Ca. 08.30: Frokost! Deretter litt prating i lekegrinda, evt en tur på ca en time-halvannen hvor hun sover, hvis ikke hun allerede har sovnet i lekegrinda. Da prøver jeg å gjøre litt husarbeid eller slappe av med internett. Ca. 11.30: Mat:) Tar oss evt en tur ut hvis ikke vi gjorde det på morgenen. Skravle litt mer sammen, ligge litt på magen, ligge på puslematta på gulvet og kikke på babygymmen. Sove litt. Ca 15: Mat:) Deretter drar vi og henter storebrødrene i barnehagen. Ligger i lekegrinda mens jeg lager middag. Sovner stort sett og sover en liten time mens vi spiser. Ca 18.30: Mat:) Så skifter vi til pysj og hun legger seg en gang mellom 19 og 20. Vi gjør egentlig ikke så mye... Hun sover jo fortsatt en del, og våkentiden deler vi opp med at vi skravler litt med hverandre eller at hun ligger litt for seg selv og ser på uroen eller babygymmen. Hun er forresten straks 2.5mnd...
stjernerogplaneter Skrevet 12. september 2011 #3 Skrevet 12. september 2011 hei, er også førstegangsmamma. Har ikke helt kontroll og noen direkte plan for dagene, tar det litt som det kommer. Men en typisk dag kan se slik ut: 07: gutten våkner, får pupp i senga, ny bleie av far. Så sovner vi igjen begge to, i vår seng (men han sover i egen seng ellers). Far går på jobb. ca 09:30: vi står opp. Først pupp, så stell, tar meg god tid til å "prate" og kose mye på stellebordet. Så dusjer jeg, mens han sitter i vippestolen og ser på meg (litt uvant i starten ;-). ca 11: frokost, først pupp til han, så får jeg spise mens han sitter i vippestolen og tar en liten blund. Prøver ofte å legge ham i babygym, men det er han ikke glad i lenge av gangen. ca 12: ut på tur. Han sover godt i vogn. vandrer gatelangs og på kafe og i parker og rundt omkring i 2-3 timer, så blir det litt amming ett eller annet sted og enda litt mer tur/kafe/bibliotek. kl 16: far kommer hjem fra jobb, jeg får tatt meg en blund. 17: middag mens gutten ligger i babygym eller i vippestol. Resten av dagen går til å amme og trøste og bære til den noe grinete lillegutt sovner ca kl 20. Han pleier å våkne i 02 og 04-tiden for å få litt pupp. Det var interessant å skrive dette ned for min egen del også. Han er forresten 2,5 mnd. Han smiler og pludrer litt, men ikke alltid lett å få ordentlig kontakt med ham. Heller ikke enkelt å få ham til å leke alene i babygymen eller andre steder. Det virker som om han blir litt redd for alt som henger ned der. Håper det kommer seg etterhvert! Hvordan er din dag junijente2011? Andre på samme alder?
helene0: jan09+jun11 Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Min gutt er 3 mnd om en uke. Lillegutt har begynt å bli interesert i hendene sine, smiler og ler pludrer og snakker tilbake til oss. Han har blitt ganske god til å ligge på magen og liker godt å sove. Dagene våre er ganske strukturerte, mest pga storebror på 2 1/2 som går i barnehage. En typisk dag hos oss ser sånn her ut: 07: morgen går på badet alle tre, steller og fikser (blir ikke så veldig mye fiksing på mamma ) Så spiser storebror og jeg frokost mens lillebror enten sitter på fanget eller ligger i babygymen. Lillebror får pupp mens storebror ser en liten tegnefilm på NRKSuper 0830: vi trasker avgårde til barnehagen og lillebror sovner på veien. Da sover han mellom 1 og 2 timer ute. Jeg prøver å få gjort litt husarbeid etc. Når han våkner leker vi litt, skravler og han ligger litt på magen 11-15: en gang i dette tidsrommet sover han en lang blund på ca 3 timer. Jeg prøver å ha litt egentid i denne perioden. Spiser lunsj, leser bok, strikker etc. Får mat når han våkner og vi han ligger f.eks litt i babygymmen. rett før 16 går vi å henter storebror. Da sover han gjerne en liten time eller så. Våkner ikke senere enn 17.30. Så er det pupp en god del ganger (og gjerne midt i middagen...) før det er kvelden rett før 19, samtidig med storebror. Han våkner gjerne en gang om natten for mat mellom 2.30 og 4.30 Han er glad i å sove, imotsetning til storebror.
junijente2011 Skrevet 12. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2011 Morsomt å lese om hvordan dere andre har det! En typisk dag hos oss ser slik ut: Ca kl 07: Får pupp,står opp,morgenstell og prat og kos. Ligger på stellematte på gulvet mens jeg dusjer. Sitter i vippestolen mens jeg spiser frokost,prater og ler. Ca kl 10: Får pupp,går ut på trilletur. Sover som regel 2-3 timer ute. Ca kl 14: Får pupp,skravler og koser en stund,ligger som regel våken mens jeg forbereder middag. Synes det er helt greit å være for seg selv en stund! Ca kl 17: Får D-vitaminer og pupp. Ligger litt på magen(ikke populært!),skravler og koser oss. Ca kl 20: Får pupp,kveldsstell og legges. Våkner ca kl 02 og 05 for pupp. Ellers har hun et par 30 minutters dupper i løpet av dagen. Hun er forresten 2,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå