Gå til innhold

Muggsopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en sokkelleilighet og har den siste måneden merket at vi blir veldig tette i nesen om natten. jeg har hatt asma siden jeg var liten og har ikke trengt og bruke noe medisin på snart 5 år. men i de siste ukene føler jeg at lungene er veldig tette.

I går når jeg skulle vaske soverommet oppdaget jeg grønt støv bak på kommoden samt på karmen rundt veranda døren vi har som vindu på rommet. luktet mugg også. Vakset det godt med grønnsåpe og luftet godt, samt satt inn varme ovn for tørking. tror det skal hjelpe.

Men sov på sofaen i natt for sikkerhets skyld. (Føler meg bedre i dag allerede)

Vi burde vel si ifra til utleier? kan man da få si opp kontrakten før oppsigelses tiden? jeg er 5 måneder gravid og vil ikke sove der mer nå. og vi ønsker og flytte til en ny leilighet i blokk i sentrum istedenfor,slik at det er rent og pent til lillemann kommer.

Hvis vi skal flytte til en ny fin leilighet koster det ca 2000 mer i mnd med strøm, men det er det verdt med tanke på babyen som kommer.

Hva hadde dere gjort?? Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si fra til utleier. Er ikke sikkert du klarer å vaske bort problmet for et sted kommer jo fuktigheten fra. Jeg ville absolutt flyttet så snart som mulig for muggsopp kan være veldig skummelt, særlig for den lille. (jeg sier kan, ikke alle blir syke av det men jeg mener det ikke er verdt å ta sjansen). Jeg vet ikke så mye om regler i forhold til oppsigelse så håper noen andre kan gi deg råd der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...