Gå til innhold

når fortelle det til sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg utrolig masse til å si det til sjefen min. Jeg har ikke noe god erfaring fra sjefen min om at graviditet er greit. Jeg har nå jobber i ett halvt år den 28 sep. Bør jeg vente til etter dette eller kan jeg si det nå? Jeg føler litt for å si det nå jeg. grunnet arbeidsoppgaver som er tungeløft, å kjenner jeg blir utrolig sliten. Legen sa at jeg kunne få problemer meg ryggen og bekkenet om jeg kom til å fortsette. Men jeg har nesten ikke lyst å si det til sjefen heller.. Gruere meg..... Noen andre som syns dette er vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten jeg er 5+ 3 uker på vei ca..

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Er ikke så enkelt å vite når en skal fortelle det. Tror de fleste sjefene blir glad for å vite det så tidlig som mulig. Tror at det er en lettelse for de fleste når de har fått fortalt det. Og de fleste sjefene tar jo det ganske fint. En gang må jo nesten sjefen få vite det uansett.

Skrevet

Skjønner godt at det er vanskelig. Men sier du det tidlig, får jo hvertfall sjefen god tid til og finne en som kan ta over mens du er sykemeldt/permitert. Også kan du kanskje få oppgaver som ikke er tunge løft.

Jeg sa det til sjefen i uke 5 ca, og det var ikke noe problem her :)

Skrevet

takk for svar alle sammen.. Men med tanke på at prøve tiden min ikke er over før 28 sep, da jeg har jobbet ett halvt år. Bør jeg si det etter det? eller har det ikke noe å si?

Skrevet

Du kan ikke få sparken pga. graviditet så det er bare å si det. Men lettere oppgaver kan du sikkert trenge.. Så det spørs jo om det finnes tilrettelagte oppgaver i jobben din da? Etter du har jobbet et halvt år kan du ta sykemelding om det trenges. Så hvis du føler at du blir nødt til det, så foreslår jeg kanskje at du venter..

Skrevet

Ville ventet til prøveperioden var ute jeg da , for da vet du mer sikkert om du får fortsette eller ei!

Skrevet

Ville garantert ventet til etter prøveperioden var over. De kan ikke sparke deg pga graviditet, men i prøvetiden er det ganske lett å sparke folk på mange grunnlag som ellers ikke hadde vært så lett å bli sparket for. (ikke at jeg tror det skjer med deg, for det skjer vel i de færreste situasjoner).

28.sept er uansett ikke så lenge til..

Dessuten er du også veldig tidlig på vei, så jeg ville ventet lengst mulig.

Skrevet

Heisann folkens.

I går var jeg på jobb. å sjefen kom hjem fra 2 ukers ferie. Jeg kommer på jobb, å hun sier kom så tar vi oss en røyk. Da sier jeg jeg har faktisk klart å sluttet jeg. Har holdt meg ganske lenge nå. ( Før sjefen reiste på ferie snakket vi opp røykeslutt, å at jeg ønsker å slutte. Dette var før jeg fant ut at jeg var gravid) Så spør sjefen bare rett ut er du gravid?. Jeg fikk sjokk, å bare sa neeh, så spør hun en gang til. Er du gravid? du er gravid du. Så klarte jeg ikke å lyge. Så måtte jo si det. Sjefen tok det fint. Å gratulerte meg. Bedre enn forventet.. Men kjente det var utrolig godt å gå det ut. For den kvelden slet jeg skikkelig med tunge løft. Jeg måtte bare gi meg. Fikk en smerte i bekkenet bak og fremme. Holdt på å kolapse. Så var greit hun viste det. Siden jeg ikke fikk fullført alle oppgavene mine... Men håper virkelig ikke hun sparker meg.. :(

Skrevet

Det virker som hun er ganske fornøyd med meg ellers. Å jeg fikk bli låseansvarlig ganske fort.. Så virker som hun syns jeg er flink. føler ikke hun har noe å sparke meg på. men vet jo aldri... off... ikke kjekt.. håper det går bra.. skal vertfall gjøre jobben min så godt jeg kan.. stå på så lenge jeg klarer..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hun har faktisk i følge loven IKKE lov til å spørre deg om du er gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...