Gå til innhold

Hvilken 7-seter har dere? Fornøyd eller ikke?

Anbefalte innlegg

Vi må skifte ut bilen med en større en og tenker da på en helt ny 7-seter.

Har vært og prøvd noen, og har fortsatt noen til vi ønsker å prøve før vi bestemmer oss.

Hva er deres erfaringer med deres 7-seter?

Er det noe dere er spesielt fornøyd med?

Eller missfornøyd med?

Noe dere savner?

Eller noe dere ikke kunne ha klart dere uten?

Fornøyd med servicen dere får hos forhandler?

Går det fint med 3 barnestoler i baksetet? Eller blir det veldig trangt?

Er interressert i å høre både positive og negative erfaringer!

Fortsetter under...

Vi har en Ford S-max, 2007 modell. De nyeste er nok oppgradert endel så jeg kan ikke uttale meg om de som er nyere.

Bilen går som en klokke, ikke noen problemer med noe som helst. Fornøyd med merkeverkstedet.

Bilen er akkurat passe stor, det er 3 separate seter i rad nummer to så det er fint plass til barneseter.

Du sitter høyt og fint i den, store vinduer og god utsikt. Ungene trives veldig godt i den. Fleksible seter som lett kan legges ned og opp etter behov.

Men vi er likevel ikke 100% fornøyd, den er rett og slett ikke spesielt god å kjøre synes jeg, spesielt ikke på vinterføre.

Vi har også Ford S-max og er veldig fornøyd med den. Før hadde vi opel zafira 7 seter og 3 barneseter noe som var fryktelig trangt. Med s-maxen er det god plass til 3 barneseter, veldig enkelt å ta opp og ned ekstra setene i bagasjerommet. Syns også den er god å kjøre. God plass til bagasje i bagasjerommet.

Den er større enn zafiraen så jeg har brukt litt tid på å bli vant med å rygge og parkere med s-maxen fordi den er større.

Vi har 2011 modell.

Vi har en vw touran.

Jeg er veldig fornøyd med den. Den har masse bagasje plass om en ikke bruker alle setene. (Vi bruker bare 5 av dem..)

Setene er gode. Det er masse små rom å lagre ting i. Under fremsetene er det to rom som vi bruker til bleier og våtservietter. I taket er det 3 rom med plass til nintendoladere, gps og masse annet handy... Under matten med baksetet er det 2 store rom med god plass til det det måtte være...

Jeg er misfornøyd med bagasje plass om alle 7 seter er i bruk. Men det løses med takboks...

Jeg synes de bakerste setene har liten benplass... Men ungene synes det er gøy å sitte der og de har ikke så store ben... :-)

Jeg har i baksetet et barnesete str 9-26 kg, et bøttesete str 0-13 kg og en bilpute...

Mannen klager litt over liten motor, men jeg er fornøyd!!!

Skulle gjerne hatt en dyrere og nyere bil, men valget falt på Renault Scenic Privilige 7 seter pga prisen 2006mod, men jeg er veldig fornøyd med den. Den har samme beskrivelse som de over her.

Annonse

Vi og har s-max. Du får godt plass til 3 seter i midten, og den er forsatt romslig. Mannen synast ikkje den var kjempe god å køyre, då vi hadde prøvebil. Når han no hadde vendt seg til bilen, lika han den godt. Vi "sloss" om kven som skal køyre s-max og og den andre bilen vår. Begge synast s-max er best. Barna sit godt i den, er romslig, gode løysingar, bra motor, mykje ekstrautstur og så ser den stilig ut. Dersom det er noko eg savnar, så må de vere skyvedører bak. Ellers er vi kjempe fornøyd med bilen vår! Føler eg køyrer ei stasjonsvogn, og ikkje ein minibuss slik som med nokre av dei andre fleirbruksbilane.

Har sjekket mye rundt og bestilt en (ny ) Ford galaxy. Hadde mest lyst på (nye) Volkswagen sharan pga. skyvedørene bla. men hadde ikke råd.

Med Galaxy kan man ha tre barneseter på andre rad eller velge å ha to på annen rad og ett på rad 3, noe som ikke går på de fleste andre 7-setere. Også er det mulig for en voksen å sitte på rad 3 uten problemer. Og den har mye bagasjeplass. Så denne ser ut til å passe våre behov.

Flott med mange tilbakemeldinger...

Vi har prøvekjørt en del og har jo gjort oss opp noen meninger, er så og si enige om hvem vi liker best av de vi har prøvd. Men tenker å prøve noen til før vi bestemmer oss.

Så langt leder Peugeot 5008, men er litt skeptiske til den lave takhøyden i baksetet. Ser den stortsett kommer bra ut av tester, men hadde vært kjekt å hørt flere erfaringer med denne bilen da vi ikke kjenner noen som har den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...