Julymom2015 Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Har hatt meg et oppgjør med typen og pratet om hvorfor han "ikke er klar",fikk til svar at han ikke ville prøve i det siste pga at jeg ble så lei meg hver gang det ikke gikk, å at jeg testet som en gal.. Han sa at hvis jeg kunne roe meg litt ned å slutte å hamstre tester og stresse slik og heller bare ta mnd til hjelp, så kunne vi kansje begynne sånn smått å prøve igjen snart... Så hvis jeg tolker det rett det han har sagt, så betyr vel det at han er snart klar, dersom jeg forholder meg rolig til prøvingen og ikke stresser ? For han sa også at siden vi har mistet i SA før, så vet jo vi at vi kan, å da går jo det før eller siden..? Ja, jeg vet ikke, hvordan ville dere tolket dette ??
Kaktus_86 Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Det høres ut som han er klar Med den forutsetningen om at det ikke blir altoppslukende. Jeg skjønner jo at det kan være skremmende på gutta. Men han må jo være forberedt på at det vil være litt følelsesmessig for deg uansett og at du vil trenge støtte. Litt stress blir det jo. Lykke til ihvertfall
Lurifax og knøttene Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Hei du! Utrolig leit å høre at du har hatt en SA, skjønner godt at det setter sitt preg på deg/dere når dere prøver igjen. Først og fremst vil jeg si at jeg synes det er flott at du har tatt en prat med han og fått et innblikk i hans tanker om å forsøke å få barn. Slik kan du ta stilling til hans synspunkter og vurdere hvorvidt du kan tilpasse deg hans behov. Kanskje du også kan få formidla til han hva det betyr for deg å teste og å forsøke å holde mest mulig oversikt over prøvingen? Jeg tror at det å klare å være ærlig om hverandres tanker og opplevelser i en slik prosess med å få barn, er det aller beste utgangspunktet for å få det til å gå så smidig som mulig. Og så tenker jeg at det han sier igrunn ikke høres så dumt ut. Kjenner meg veldig igjen i at man så gjerne vil få tak i så mye info som overhode mulig (gjennom testing og telling av dager og slikt), men baksiden av medaljen kan jo bli at baby-prøvingen blir mer stressende enn en glede. Tror du at du kan klare å nedjustere testingen? Og at det eventuelt kan hjelpe deg også? Jeg tenker at det kanskje kan bli bedre for dere begge hvis dere klarer å i større grad ta tiden til hjelp som han sier, selv om det er en kjempeutfordring. Ønsker dere masse lykke til!
chamira Skrevet 12. september 2011 #4 Skrevet 12. september 2011 Hei.. Jeg og min sambo har litt samme forutsetningene som dere. Vi hadde også en prat før vi begynte med prøvingen nå. Han er livredd for at alt skal ta over hverdagen og at man ikke klarer å fokusere på noe annet. I løpet av denne samtalen så klarte vi å bli enige om hva jeg skal fortelle ham og hva han mener jeg kan holde for meg selv. Det er tungt å holde det for seg selv, men jeg driver ihvertfall ikka han til vanvidd med all praten om innbilte symptomer osv.. Og ja jeg blir nok skuffa når jeg tester negativt men da får han trøste meg litt da.. Nå har ikke vi prøvd så lenge, men jeg tror det er enklere å takle for ham når han får sette betingelsene for hva han skal vite.. også får jeg dele alle ekle detaljer med dere her inne.. Du spør hvordan du skal tolke dette.. kanskje din mann tenker slik som min og egentlig ikke vil vite alle detaljer fordi han ikke helt vet hvordan han skal takle det. Kanskje også spesielt med tidligere SA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå