Gå til innhold

Må bare spørre jeg! (gravid)

Anbefalte innlegg

Ser at det er veldig mange som vet hvor mange cm åpning de har noen uker før termin.. Er det helt normalt å vite det lenge før? Jeg har nå 3 uker igjen til termin og vet det ikke. Er det viktig å vite det?

Jeg er som dere skjønner førstegangs ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143567654-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-jeg-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også tre uker igjen og vet ikke. Syns egentlig det er greit jeg da. :-) Er andregangs og viste ikke første gang heller. Ser det er noen som skjekker selv, men det tør ikke jeg. Det tar den tiden det tar, selv om jeg egentlig er skikkelig lei. Leste på spør jordmor i stad at man kunne gå med opptil fire eller fem cm åpning i flere uker.. Da mener jeg at det er greit å ikke vite :-D

Jeg har termin i dag, og jeg har ikke peiling på hvor mange cm åpning jeg har, eller om jeg i det hele tatt har det. Jeg har hatt et helt normalt og ukomplisert svangerskap, ingen ekstra kontroller og ul osv. Er mulig at de som vet det har blitt sjekket pga forskjellige plager o.l.

Skal på overtidskontroll på fredag, og da fikk jeg beskjed om at de ville sjekke modning/åpning. Så jeg tror ikke det er vanlig å vite det før termin.

Når man er flergangsfødende er det normalt at man kan gå med alt fra 2-3 cm åpning de siste ukene før fødsel fikk jeg fortalt av jordmor når jeg fikk nr 2 i hvertfall ! Første gang er det vel normalt med ingen til 1 cm.

Tenker meg til at forklaringen ligger der, ellers er det hverken viktig eller normalt at de sjekker om du ikke spesifikt spør nei :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...