Gå til innhold

ut å fly,hva er lov å ta med....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal til syden i oktober og lurer på hva man kan ha med gjennom sikkerhetskontrollen...kan vi ha med ferdig blandet mme? eller må vi blande på flyet? barnemat på glass osv..hva er lov..?

også lurer jeg på om dere som har vært ute å reist om dere tar med egen vogn eller benytter dere av vogntilbudet man kan få gjennom bestilling....? er det paraplytrille det man får?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var til syden nå i august med en gutt på 8 mnd. Jeg ammer,så vet ikke med MME,men du kan ta med barnemat til flyreisen. Bare plukk det fram å legges i korgen når du skal gjennom tollen.

Vi kjøpte en Carena easy trille til vi skulle reise. Den kan slåes sammen slik at den er nesten flat, så vi fikk den med oss til utgangen. Letta mye på bekymringen min om å sitte med han på fanget i 2 timer på flyplassen først, å deretter 4 timer på flyet. Den vognen du bestiller gjennom startour er ihvertfall paraplytrille,så om du har noen som må sove har jeg ville tatt med hjemmefra. Kjedelig å måtte legge h*n i senga å sitte inne noen ganger pr dag. Men husk paraply til å ha på vogna!!

Skrevet

Ang MME er det lov å ha med flaske® og barnemat på glass/ kartong, altså ferdigblandet nan. Null problem!

Vi pleide å ha vann på termos og blande i pulver, men termos med vann fikk jeg IKKE lov å ha med. Jeg ringte på forhånd. Dette var innenlands med norwegian da, vet ikke hvordan det er med andre flyselskaper. De sa de kunne skaffe kokt vann ombord, men gutten vår var bare 5 uker når vi reise, så jeg protesterte og sa at vannet måtte være kokt lenge, ikke bare vannkoker etc, men det hjalp ikke. Hun måtte til og med ringe videre i systemet og høre, men jeg fikk negativt svar.

Ferdigblandet nan kan jo varmes i vannbad iallefall, og det kunne de gjøre ombord sa de.

Skrevet

Jeg hadde en Avent flaske med kokt vann gjennom sikkerhetskontroll i Spania uten problemer. Bare tok den opp av stellebagen slik at de så den :-)

Skrevet

Ang ferdigblandet NAN:

Jeg tar alltid med disse små, ferdigblandede NAN-kartongene når jeg skal fly. De er geniale :) Så slipper man å styre med pulver og kokt vann. Vi kom hjem fra Spania igår, og både tur/retur hadde jeg med både fruktbeger og middagsglass - det er ikke noe problem :)

Skrevet

ok takk!! så da kan eg i grunnen ta med alt av fruktbeger,matglass og melkekart da....:)

ang vogn så tenker vi å ta med vogn..men den må jo sjekkes inn å pakkes i plast(?) men har ikke tenkt over den lange ventetiden før vi skal ombord i flyet....hmm.....

drage på papaplytrille også...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...