Gå til innhold

Bare jeg som kjøper shampoo, deo o.l på MATVAREBUTIKKER??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg gjør det. Leste en artikkel om frisørshampoo vs "vanlig" shampoo, og ifølge den viste undersøkelser at det var gjorde liten eller ingen forskjell for håret hvilken shampoo en brukte.

Jeg synes dagligvareshampooer og deodoranter fungerer fint, og ser ingen grunn til å bruke mer penger enn nødvendig på slike produkter.

Vanligvis kjøper jeg slikt på Sparkjøp, men det hender at jeg kjøper på Rema når jeg ellers handler mat :)

Kjøper jeg på Sparkjøp, så kjøper jeg litt større kvanta av alle slike ting, også tannkremer, sminkefjerner, bomullspads og fuktighetskremer.

Det varierer. Har alltid brukt dagligvareshampoo, men etter å ha stiftet bekjentskap med Franck Provost ble hodebunnen så ødelagt at jeg kjøpte det frisøren anbefalte. Deo kjøper jeg fra Biotherm, dusjolje og ansiktspleie på apoteket..

Annonse

Leste et intervju med ei som anbefalte å kaste billig-sjampoene i søpla... men man overlever jo helt klart med en billigsjampo.

Hovedsaken er å gjøre håret rent, og jeg ser ikke helt hvordan en dyr sjampo skal kunne utrette ekstra mirakler.

Frisørshampo er mye bedre for håret enn de fleste shampoer du får kjøpt på dagligvareforretninger.

Merker det godt på håret mitt i alle fall - i tillegg trenger du bare en dråpe med shampo, så at det er så mye billigere med dagligvareshampo tror jeg ingenting på:)

Noen av merkene du får kjøpt på butikken, er så stappfulle med "glans" (silikon) at de rett og slett dreper hår, hårsekk og kan i verste fall føre til håravfall.

Kjøpte det stort sett på matvarebutikker før, men gikk over til å handle på nett fra utlandet, der får man gode frisørprodukter som er nesten like billige som shampoo på matvarebutikkene her..

Jeg syns ikke frisørprodukter er kjempe mye bedre enn andre, men merker noe forskjell, men ikke så stor forskjell at det er verdt flere hundre kroner pr shampoo flaske..

Jeg handler shampoo, balsam o.l. på matvarebutikken, deo kjøper jeg på apoteket.

Da jeg var yngre og hadde dårligere råd kjøpte jeg alt på parfymerier og frisørsalonger.. Men det handler jo om prioriteringer og andre hensyn å ta enn akkurat bare til meg selv! :)

Ja, det er bare du. Butikkene tar inn shampoo og deo, fyller hyllene, og så venter de på at du skal komme å kjøpe det. Hver gang du har kjøpt en flaske shampoo, sender de noen ut på lageret for å hente en ny. Så står de bare der til du kommer tilbake for å kjøpe mer.

Det er ikke slik at dagligvareshampo ikke får håret til å se flott ut.

Det store problemet er at det blir brukt mye silikon og "sminke" i disse shampoene.

Håret ser fint ut, men det er ikke pleiet i de innerste lag.

Hjelper lite om noe ser pent ut, om det er pill råttent på innsiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...