Gå til innhold

Gravid...hva nå?

KonTiki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvis du ikke vet hvor langt du er på vei, så kan du kanskje bestille gynekologisk ultralyd.

mat du burde holde deg unna:

Sushi, upasterauisert melk (tror det skrives slikt) alltså melk som kommer rett fra kua, drikk melk fra butikken. det er ikke bra med mye brus, kaffe og te, alkohol er fy skamm ;) og hvis du røyker, er det en god ide å prøve å slutte.

Jeg er 36 og venter mitt første. Jeg fant ut at jeg var gravid 25/9. Hadde det på følelsen, men var ikke sikker. Testen var positiv! Tok en til i går med ukeindikator for å være sikker, og den viste 2-3. Nå er jeg usikker på hva som skjer videre... Jeg må vel bestille en legetime og sjekke. Må jeg finne ut hvor jeg skal føde nå også?! Har en del spørsmål, men jeg får vel noen svar fra legen min. Noen som har noen råd? Takk :)

Annonse

Va til legen og hun ordnet med alt for meg. Time til ul og jordmor og videre legetimer fremover :-) Fikk to bøker som jeg allerede har lest ut og inn og ut igjen...men sitter fremdeles med mange spørsmål om saker og ting. Men det er vel slik at kroppen vet hva den skal gjøre og så får bare jeg prøve å følge med så godt som jeg kan ;-)

Fødeplass er ikke noe problem da jeg bor i en liten by i nordnorge.... hurra!

Ellers fant jeg ut at Omega3 kapslene jeg begynte å spise dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid, var årsaken til kvalmen min :-) Så nå er det bare fryd og gammen!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...