Gå til innhold

når begynner/begynte dere med vanlig kumelk??

Anbefalte innlegg

Jenta mi er snart 11 mnd.. ammer litt ennå. Men lurer på - MÅ jeg vente til hun har blitt 1 år før hun begynner å få litt vanlig melk? Helsesøsteren sa jeg skulle gjøre det.. men virker som hun er veldig "etter boka" ;) som selfølgeli er tryggere enn att hun ikke er så nøyen...:)

Men derfor spør jeg her inne;) Når begynte dere å gi kumelk?

Grunnen til att jeg spør er fordi jeg har så lite morsmelk igjen, att jeg vet ikke om jeg klarer å amme til hun blir 1 år..

Fortsetter under...

Jeghar ikke begynt før de var passert 12 mnd begge to. De fikk litt yoghurt fra rundt 10-11 mnd, men ikke melk, siden dette visstnok er hardere på magen. Mine fikk mme de siste 2 mnd likevel...

Min helsesøster sier det er delte meninger på dette punktet, de lærde strides om det er best å vente til de nå nasjonalt anbefalte tidspunktene for mat, eller om det er best å gjøre det under morsmelkparaplyen.

For oss som har tenkt å slutte av med amming før året anbefalte hun å starte med vanlig melk før ammeslutt. Så det er det vi skal gjøre, vente til 10 mnd alderen og så starte med melk. Har fått smaksprøver med is i sommer og litt yoghurt frem til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...