Gå til innhold

"dum" og forvirret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så dum når jeg prøver å finne ut av alt styret med permisjon for mor og far, føler at NAV gjør sitt beste for å formulere seg mest mulig kronglete.. Og når jeg i tillegg tilhører et veldig lite NAV kontor hvor jeg sjelden treffer på noen som faktisk kan gi svar, så blir det hele veldig vanskelig.

Vi har bestemt oss for at jeg skal ta min del pluss alle felles ukene, når far skal ha er ikke bestemt, når må vi søke om utsettelse? Når mine 9 uker er omme eller mine + felles ukene? Skal NAV ha noe beskjed om at vi har bestemt at jeg skal ta alle felles ukene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, NAV behøver ikke beskjed om at du skal ta fellesperioden. NAV må få vite det i god tid før fellesperioden er over dersom far ikke skal ha fedrekvoten rett etter fellesperioden (som du tar), altså hvis han skal utsette fedrekvoten. Ellers taper far dager.

Skrevet

Du må ikke føle deg dum, vært ute for samme problem sjøl! Tok med meg papirene til nærmeste NAV-kontor for å få hjelp. Saksbehandleren måtte spøærre en kollega tre-3- ganger om hjelp til å fylle ut skjemaene! så vi er ikke de eneste... lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...