Gå til innhold

Babyer som sover i senga på dagen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig klart å avvenne babyen (4 mnd) med å sove i bæretøy. Og hun legges nå i vogna inne Men... det tar ofte litt tid for henne å finne helt roen der, og vi har en tendens til å begynne å bevege på vogna om hun blir urolig (humpe, trille osv) Og jeg har da ikke sluttet å bære henne for hver eneste lur for så å sitte å humpe på vogna.. * sukk *Jeg vil gjøre noe annet enn å "jobbe" når hun sover...

Hun finner derimot alltid roen i senga si, uansett - har prøvd noen ganger når vogna ikke har funka... Det jeg lurer på er hvordan jeg skal skille klart mellom dagslur og natta...?

Hun sover nemlig best nå det er mørkt. SÅ lyset må av, eller på laveste dimming uansett...jeg synger om kvelden, men bruker spilledåse om dagen. Og natttarutine med pysj og bad finnes naturligvis ikke på dagen, da bare legger jeg henne i det hun har på seg. Er dette nok for å skille dagsoving og natta eller gjør dere noe mer? Ja, også får hun pupp på sengekanten når det er natta - det gjør hun ikke på dagen!

Hjelp?

Eller er det en dårlig idé å legge henne i senga på dagen? Synspunkter noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funket helt fint hos oss:) Var rundt han var 6 mnd. korrigert, etter at han fikk tenner. Da fant han liksom ikke roen nede i leikegrinda i stuen der han hadde sovet før. Vi har det også mørkt på rommet, og han sover alt fra

1-1 1/2 time!!!! Og så lenge sov han aldri i stuen på dagtid nei:)

Og han våkner fint av seg selv, og har ikke klusset til noe på nattesovingen. Han sover hele netter og har gjort det lenge.....

Så forsøk du, jeg ble iallfall veldig overrasket at denne dag sovingen tok seg så fint opp etter at jeg begynte og legge han i sengen på rommet sitt:)

Skrevet

Jeg var veldig redd for akkurat det der, men etter flere mnd med 20-minutters lurer begynte jeg å legge han i sengen på dagtid også. Da begynte han å sove i 1,5-2 timers lurer, og hadde ingen problemer med hverken innsovning eller å skille mellom dag/natt. Gjorde akkurat som du i forhold til rutiner og lyder, brukte ikke spilledåse, men har alltid lyd når han sover på dagtid. Må også ha det litt mørkt når han sover, men det har heller aldri blitt noe problem.

Så prøv du, det går nok helt fint :) Småen her var rundt 3 mnd når han begynte å sove i seng på dagtid, og sover enda lurene sine der hvis han ikke ligger ute i vogn når det er muligheter for det..

Datteren min sov alltid i sengen sin på dagtid, det funket like bra med henne..

Skrevet

Føkna her på 8,5 mnd tar alle daglurene sine i senga, har vel gjort det en måneds tid da hun begynte å rømme ut av vognbagen hun pleide å sove i..

Men uansett, merker ingen problemer med det. Eneste forskjell på dag og nattsovinga er at det ikke er det vanlige nattaritualet med bad og flaske. Også på dagen lager jeg en grop i madrassen ved å stappe dyne/bamse på sidene av madrassen, hun roer seg bedre når hun har det litt trangt og da har jeg jo oversikt over henne uansett. Synes faktisk at hun sovner lettere i senga enn hun pleide å gjøre i vogna.

Så sengsovingen på dagen funker som gull her.

Skrevet

Vi har begynt å ta vognbagen inn på et eget rom der han kan ligge uforstyrret. Fra å sove 45 min dupper sover han nå opptil 2 timer:-). Men vi har det lyst der da. Men min sovner nok lettere en din baby gjør. Han har begynt å få litt søvnrutiner rett og slett. Det er vi glade for:-D

Skrevet

Minien min sover nå mer og mer i senga si om dagen, funker fint det. Roer seg mye bedre der og sover lenger om gangen. Har ikke merket noen problemer med å legge henne om kvelden av den grunn.

Skrevet

Takk for oppløftende svar :) Da blir det senga her også :D Håper hun sover lengre (og bedre) der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...