Gå til innhold

Ang permisjon uten lønn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper noen flinke kan hjelpe meg nå.. Jeg skal ha ferie etter at mine uker er tatt. Så skal far ha sine 10 uker. Jeg skal da jobbe. Kan jeg ta ulønnet permisjon etter dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må søke hos arbeidsgiver.

 

Mener bestemt du ikke har krav på det, da må du søke direkte fra permisjonen uten å jobbe først, men kan jo hende du får det innvilget likevel.

 

Jeg jobbet også da pappaen tok fedrekvota, også hadde jeg ulønnet permisjon i et halvt år etterpå. Var ikke noe problem hos min arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter loven har du kun rett på ulønnet permisjon i direkte tilknytning til foreldrepermisjonen så skal du jobbe etter den er det opp til arbeidsgiver om du vil få det innvilget eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er rett etter at dere har avviklet lønnet permisjon har du krav på det. Spiller ikke noen rolle at du har hatt ferie, den kunne du like gjerne ha hatt inne i permen. Så hvis du får problemer, flytter du bare ferien din. Men som sagt, fars uker er jo en del av permisjonen, så hvis du tar den med en gan han er ferdig, burde det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ja jeg har jo tenkt til å ta den rett etter hans permisjon så da burde det jo gå :) det er jo barnets permisjon uansett hvem som er hjemme. Dere er gode å ha damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...