Gå til innhold

Få barn med en mann med adhd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har selv et barn med adferdsvansker, og merker selv at jeg ville vært skeptisk fordi jeg vet hvor mye det kan kreve av deg og familien rundt dersom barnet også får ADHD. Jeg ville også tenkt nøye gjennom hvordan det kan være dersom barnet får samme diagnose, og i tillegg ha en mann som kanskje også trenger mye oppfølging og påminning. Dette kan jo være krevende i seg selv også dersom barnet er friskt. En annen ting å tenke på er hvordan samarbeidet vil være dersom dere skal gå fra hverandre. Det kan være ekstra vanskelig å forholde seg til en mann med diagnose dersom det i tillegg ligger vanskelige følelser i bunn.

Annonse

Mannen min har ADHD. Til tider kan d være tøft, men jeg angrer ikke på at jeg har fått barn me han. Han er en ok pappa. han har litt lite

tålmodighet osv,men han er glad i barna sine. syns virkelig d er å henge ut folk jeg når dere tenker slik.

skal alle tenke slik kan verken folk med adhd,bipolar,depresjon, mm få barn da. alle fortjener jo en sjangse.

Ja jeg veit mannen min kan være ustabil,vanskelig og tenker uklart. men d kan jo en mann uten den diagnosen gjøre å.

Min bror har ADHD og det har hans kone også. Bedre far skal du lete lenge etter! er det noen i verden her som har vokst på det å få et barn så er det han. Alt fokus ligger på barnet og han er så god en mann. jeg tenker mange ganger på hvor flott en mann han er blitt tross sine forutsetninger. Han er rolig og snill og omtenksom. ikke så spontan som han var tidligere da han var yngre. nå er han 30 år da, og fikk barn da han var 28 år, så han var jo godt voksen før han fikk rollen som far. Nei, en må ikke "dømme" en person fordi han har ADHD, men se an personen. Det er mye personlighet ute og går også. ikke heng deg opp i diagnosen, han kan bli en strålende pappa fordi om han har ADHD.

1837, her! HAHA det ble jo litt feil da:O

jeg har en venninde som har barn med en med ADHD, og hun angrer. han er nesten aldri hjemme, har rett og slett ikke ro i ræva! men det er bare en av tingene.. og slettes ikke det verste. men han er ille da:S

Min eks har adhd (har ikke fått diagnose, fordi han nekter å gå til legen, det er jo ikke noe galt med han) og det har datteren vår fått også. Det er ikke å anbefale, det krever en hel del av deg dersom barnet får det også...

Annonse

Ja, og vi er ikke lenger sammen. Han er umulig å samarbeide med. Har aldri møtt en menneske som han før. Det går rett og slett ikke ann å føre en normal samtale med den personen. Vet ikke om det er ADHD som gjør at han oppfører seg slikt. Han klarer ikke å forstå konsekvenser av sine handlinger, og desverre går dette utover barnet.

Jeg har ADHD,og jeg ser ikke på meg selv som mindre skikket enn andre til å ha barn!Blir litt provosert av andre som sier her at det ikke er lurt å få barn med en med adhd,hvorfor i all verden skal ikke vi få ha barn??

Har man møtt en med adhd,så har man bare møtt en.Folk er forskjellig,diagnose eller ikke.

Ja,noen ganger er det vanskelig å passe inn i de "normale" normene,noen ganger er jeg så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg++Men jeg ville aldri godtatt å høre at jeg ikke passer som mor,bare fordi jeg har adhd-diagnosen.

Men hvis HI allerede vet at han har "litt dårlig økonomisk styring" er det ikke spesielt lurt å få barn med ham. Med mindre hun har veldig god økonomi selv, og "tilgodeser" denne mannen med barn.

Har ikke inntrykk av at ADHD i seg selv fører til redusert popularitet. Vi har i lengre tid hørt om en Hotel Cæsar-stjerne som var kjæreste med en medskuespillerinne. Men nå har han visst forresten funnet seg ny kjæreste med ADHD :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...