Gå til innhold

Tilbake med nytt flaskebarn - hvor finner man oppdatert info om flaskemating nå?

Anbefalte innlegg

Hei,

da har jeg fått mitt andre barn, og jeg har problemer med amming igjen. Inntil videre pumper jeg mm og gir henne det på flaske, men jeg kommer ikke til å være så iherdig med pumpingen denne gangen (fullpumpet i mange måneder med forrigemann som nå er 2 år) og regner med at jeg må ty til mme etter hvert siden jeg ikke har planer om å økepumpe .

Med forrige barn brukte jeg informasjonen på flaskeposten.org masse, der var det en fin samling av tips og informasjon rundt det å gi mm/mme på flaske. Men jeg ser at disse sidene er lagt ned, og fb-sidene deres har ikke all den informasjonen som jeg fant tidligere på nettsiden deres.

Er det noen som vet hvor man finner den mest oppdaterte informasjonen om flaskemating nå? Jeg fant noe informasjon på ammehjelpen.no (om oppbevaring av mm osv.), men savner noe praktisk informasjon om flaskemating. F.eks. husker jeg ikke når det var greit å vaske flaskene i oppvaskmaskin, kan man gjøre det fra starten av, eller bør man vente noen uker/måneder?

Jeg håper noen her har noen tips til gode nettsteder jeg kan se på. :)

Fortsetter under...

Flaskeposten sin info ligger nå under Notater på fb siden deres:

https://www.facebook.com/Flaskeposten?sk=notes

Se under Hygiene og rengjøring.

De har også gitt ut en bok som heter Flaskemating!

Jeg har forsøkt å samle litt info selv, den finner du under de to trådene som starter med HOLDES OPPE litt lenger ned på siden her, håper det er til nytte :-)

Min mening er at det er helsedirektoratet og mattisynet sitt ansvar å ha fyldig og oppdatert info om mme på sine sider, men deres sider er dessverre mangelfulle - send de gjerne en mail og si i fra!

En flaskemamma i bladet Mamma som pleide å være her inne har også summert opp gode tips på Mamma sine nettsider:

http://www.mamma.no/content/viktigst-nar-du-velger-flaskemating

klikk deg videre inn på de tre linkene, blanding, ut på tur og 10 tips :-)

• 2 uker senere...

Takk for fine tips, jeg tenkte at de info-trådene her kanskje var utdaterte nå, jeg, men da vet jeg at jeg kan bruke dem også. :)

Imponerende at du fortsatt er aktiv her, Blomstre, jeg husker deg som orakelet som var her da jeg "hang" her for to år siden. Jeg var ikke så aktiv med å skrive, men leste masse. Bra du fortsatt tar deg tid til å hjelpe og svare flaskemammaer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...