81-Mamma<3<3 Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Menstermin eller ultralydtermin? Tenker på i fht nedtelling, og hvilken termindato dere sier til folk? Jeg sier menstermin! Da regnet med 40 uker og 2 dager. (ikke 3 slik det er endret til nå). Jeg er 100% sikker på når unnfangelsen skjedde. Så jeg vet at menstermin er rett. I tillegg synes jeg det er litt gøy å sammenligne ting med sist svangerskap, og da må jeg jo regne på samme måten
miepia30 Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Ultralyd termin. Sykehuset driter fullstendig i menstermin, tar kun hensyn til den ved overtidsvurdering dersom det er stort sprik mellom menstermin og ultralydtermin.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Ul termin, er bare en dag forskjell. Men som sagt så er det jo det sykehuset går ut fra.
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 UL-termin, selv om jeg nå går på 10.dag over..
MK73 Skrevet 11. september 2011 #5 Skrevet 11. september 2011 Jeg vet med 100% sikkerhet når befruktning skjedde (pga knøttet i magen er resultat av IVF) - men går ut fra UL-termin likevel, for det er den som gjelder for "alle andre". I mitt tilfelle er det bare to dager som skiller, så det utgjør jo ikke noe uansett.
Edelweis Skrevet 11. september 2011 #6 Skrevet 11. september 2011 jeg går ut i fra menstermin, da jeg som deg HI er helt 100% sikker på når denne krabaten ble laget ! =) Vet det er mange som sier at egget går i dvale osv, men dette finnes det ikke noe hold i. Jeg tror ikke på at alle foster er like store ved ul i uke 17-19. forsåvidt fikk jeg ul i uke 20+2 også!
81-Mamma<3<3 Skrevet 11. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2011 Jeg tror ikke noe på den der ultralydberegningen jeg heller. Den er nok ganske nøyaktig, og kan sikkert være nyttig, men jeg tror mer på min egen regning altså! Så jeg sier min menstermin dato! Men det er jo klart at blir det aktuelt med igangsettelse så er det jo overtid etter ultralydtermin som gjelder, så har regnet ut max svangerskapstid etter det. (nå er det bare fire dager i forskjell, men det er lenge nok det når man går høygravid og teller ned;)
1prinsesse + 1 spire:) Skrevet 11. september 2011 #8 Skrevet 11. september 2011 Jeg går etter mens terminen min, jeg vet når vi lagde dette barnet og hva noen andre måtte si om det blir jo bare synsing... de var jo ikke med på det hele:P er stort sprik mellom mens terminen min og ul, så i forhold til overtid vet jeg ikke hva som skjer...Fødte 4 dager før ul sist.. Mens termin: 12 desember (noe jordmor fikk til og bli 27Nov,og det stemmer ikke for meg!) Og ultralyd termin som ble satt til 22 Desember..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå