Gå til innhold

Kjenner på nervøsiteten, og melder meg inn her til dere på ass. befruktning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Da kom dagen der det gikk opp for meg at vi virkelig skal hive oss ut i denne dansen. Selv om det nok blir en stund til vi får komme til i Haugesund.

Jeg bor sør for Sandnes, og var i flere år medlem i "sliter"forumet. Etter 4 år med hjemmeprøving fikk vi utredning, og ble satt på pergo for å få sakene på gli. (Jeg hadde polisystiske eggstokker.) Jeg ble gravid etter bare to mnd. Men det endte med en x.u. Ene egglederen min ble fjernet. men vi prøvde igjen. Heldigvis! To mnd. senere var vi gravid igjen, og har nå en nydelig datter på 15. mnd.

Jeg har søkt etter eggløsning vær eneste mnd siden fødsel, men har ikke funnet noe. Alikevel klarte vi på magisk vis å bli gravide nå på forsommeren! Beklageligvis endte det også i en x.u. Så nå har jeg ingen eggledere igjen...

Neste mandag har vi time hos min venlige og hjelpsomme gyn. for videre henvisning til Haugesund og prøverør. Så nå kjenner jeg det begynner å krible i magen. Pergo var en prøvelse må jeg si. Jeg reagerer voldsomt på all form for hormonbehandling. Så vi har nok en tur i vente. Men vi ønsker så sterkt at jenta våres skal få et søsken å vokse opp med og elske =)

Visst noen kunne tenke seg å fortelle om hva de har vert igjennom blir jeg veldig taknemlig. Jeg har jo fått skriv fra legen, og lest på sykehuset sine sider. Men aner ikke hva jeg går til. Alle disse hormonene... Når og hvordan skal de brukes? Hvor lang tid er det ventetid ca? Noen som vet. Kan liksom ikke vente med å få svar på sp.

Har lest litt på innleggene her. Det høres ikke ut som en dans på roser akkurat. Men det er deilig å vite at det er så mangen som ikke gir opp. Da må det vel være håp for meg og, tenker jeg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen.

Jeg ble henvist av gynekolog Karen Time 1.august, og vi har nå fått brevet fra Haugesund Fertilitetsklinikk med time til forsamtale i starten av februar...

Bor selv sør i Rogaland...

Vi har ingen felles barn fra før. Han har barn fra tidligere ekteskap, så vi har barn i huset til tross for det...

Personlig så sliter jeg veldig med den mentale påkjenningen allerede, og er veldig redd for at det ikke skal gå med prøverør heller...

Skrevet

Hei Metallover.

Den metale påkjenningen er av og til ikke til å holde ut! Jeg har jo ikke vært med på dette før. Men kommer aldri til å glemme alle de nettene jeg gråt meg selv i søvn etter uendelig mange negative tester og hormonkurer som vred hjernen min. Det tok ikke slutt for meg før jeg var i 3. trimester tror jeg.

Jeg må innrømme det er dette jeg gruer meg til ja. Issj. Fikk en sånn godfølelse når vi fikk vite at vi kom til og få hjelp. Men begynner å innse at det kan bli en tong reise før vi når lykken...

Jeg har hørt mye bra om Karen ja. Jeg går til Braut i Sandnes. Han er kjempeflink synest jeg.

Blir kanskje mars/april på oss da. Spennende er det ivertfall!

Kan jeg spør hvor gammel du er? Jeg er 27 nå. Vet ikke hvor mye det har å si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...