Gå til innhold

Bleieslutt før barnet er 2 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har fått masse kommentarer på vesla i hvertfall, og i bhg kom det fram at de aldri har hatt så små barn der før som har blitt tørr. Ble ganske overrasket, for jeg trodde det var litt mer vanlig enn som så. Den eldre generasjonen kan derimot fortelle at dette var helt normalt da deres små var barn.

Vet ikke om noen som har sluttet så tidlig, nei. Men tror det kommer litt an på foreldrene også faktisk.. Sikkert lett å si nå, men..

Mamma var visst veldig flinke med oss og vi søsknene sluttet rundt 2 år og det gikk fint. Det er jo en stund siden nå da he he, men det har ikke forandret seg noe siden den tiden

Har inntrykk av at det var vanligere før. Selv sluttet jeg med bleier da jeg var 1,5 år ifølge min mor. Min teori er at bleiene som er i dag er behageligere enn bleiene som var før. Det er ikke like ubehagelig for barna når de blir våte, og derfor er det nok mange barn som ikke selv ønsker å slutte med bleier så tidlig. Med all utviklingen som har skjedd på bleier, med diverse teknologier som holder på fuktigheten osv. er det ikke like ekkelt å gå med som da bleiene faktisk føltes våte og klamme.

Men det er såklart fortsatt noen barn som slutter med bleier tidlig. Noen ganger vil de det selv, og andre ganger er det foreldrene som "pusher på".

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...