Gå til innhold

Som mor som datter..?

Nosferia *gravid med nr.2*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er genetisk betinget om man går på overtid eller ei?

Er bare litt nyskjerrig her..

Går nå på min 10.overtidsdag, og svigermor gikk 10 dager over med min kjære, mens min mor gikk 14 dager over med meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hører jo ofte mødre i min familie fortelle om dette. Min mor hadde tre forskjellige svangerskap med det som etterhvert viste seg å bli tre jenter. Vi har alle tre hatt svangerskap som har lignet på det svangerskapet vår mor hadde med oss. Mine to søstre har i tillegg hatt fødsler som lignet på fødselen som min mor hadde med de og også i forhold til termin. Jeg er førstegangsfødende og ifølge min mor kom jeg 16 dager på overtid, men jeg kom ut på 2,5 time... Jeg håper på en rask fødsel, men håper jeg unngår å gå så lenge på overtid som min mor....

Lykke til! Og håper fødselen starter før helgen er omme ;-)

Skrevet

Tror det ja! Min bestemor gikk aldri på overtid med sine tre jenter. Mamma gikk heller aldri over termin med sine tre jenter. (hennes søstre fikk ikke barn, og jeg er den første av mine søstre som får barn). Min første jente kom 8 dager før termin, og nå venter jeg jente nr 2. Blir meget overasket hvis jeg går over termin!!!!

I tillegg til selve termindatoen så fødte mamma relativt raskt alle gangene, og det gjorde jeg også med nr 1. Hun fikk også mage med en gang hun var gravid, noe jeg også fikk! Hun var imidlertid lite kvalm, og var ikke plaget med ryggen under svangerskapene - noe jeg er. Så noen forskjeller er det, men veldig mye er veldig likt i vår familie iallefall! Hvis jeg skal gjette har det kanskje noe med genetkk i fht hvor lang tid kroppen bruker på å lage en ny baby. Og arvet kroppsform har kanskje med hvordan man bærer barnet og hvor lang tid det tar å føde. Men det er bare hva jeg tror altså ;)

Skrevet

Min mor vet jeg gikk overtid med meg 14 dager. Jeg fødte 2 dager før termin. Så her stemmer det ikke :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...