Gå til innhold

Noe en kan gjøre for å bli fort(ere) frisk?

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hva jeg egentlig har, men legen mente det mest sannsynlig er en influensa (i fall mitt livs første). Begynte med at jeg ble helt tom for energi på tirsdagen, orket ikke noen ting, så passet bra at jeg var hjemme med sykt barn den dagen. Onsdagen våknet jeg opp til bomull i hode, sår og hoven hals, vond og stiv nakke, uvel, hodepine, dotter i ørene, helt slapp osv, litt feber av og på. Jeg er vant til å være forkjølet, og da blir bra igjen etter 1-2 dager, kanskje 3. Nå er det altså på sjette dagen dersom jeg skal regne med tirsdagen, og jeg føler meg egentlig ikke så veldig mye bedre. Litt bedre i halsen og en tanke mer energi, men fortsatt ekstremt redusert. Jeg er egentlig i veldig god form fysisk, men blir nå andpusten bare av å gå opp trappen hjemme, og å være med på kveldsstellet med barna (les, pusse tenner og ta på pysj på de minste) er nok til at jeg må hvile med minst en time etterpå.

Nå er det ny arbeidsuke i morgen (er lærer), sykemeldingen min går ut i dag, og jeg vet faktisk ikke helt hva jeg bør gjøre. Er det noe triks for å bli litt fortere frisk? Hvor lenge pleier dette å vare? Hva om jeg overhode ikke er i form til å gå på jobb i morgen...må jeg inn igjen til legen da for å forlenge sykemeldingen, eller holder det å ringe? Uff, vil så gjerne på jobb igjen, hater å være hjemme, hater å være syk :-( Ja, jeg vet, jeg sutrer ;-) Hadde liksom håpet at det å hvile skulle hjelpe, men tydeligvis ikke.

Fortsetter under...

Det jeg har gjort da jeg trengte å forlenge sykemeldingen min, er å ringe fastlegen mandag tidlig og fått en hastetime. Da har jeg fått forlenget sykemeldingen min med noen dager til.

God bedring!!!

kanskje ikke det mest populære å gjøre når man er lærer, men å dytte i seg hvitløk i mengder, tar gjerne knekken på en gode del.

men, det meste du kan gjøre går jo på forebyggende, så siden du alt har vært syk og skal komme deg igjen, så er det nok bare hvile som fungerer, og å ta den tiden det tar. så ta den en konjakk og en paracet, og legg deg hvis du har mulighet til det.

Føler at jeg bare har lagt og hvilt og sovet de siste dagene, hehe... Den dagen jeg var til legen, på torsdagen, var jeg så utmattet da jeg kom hjem at jeg sov 3 timer i strekk etterpå. Er det mulig liksom? Er ikke vant til dette jeg.

Får prøve ekstra hvitløk i maten og evt litt konjakk. Håper virkelig jeg er i form igjen i morgen! Takker for svar :-) Noen som ar hatt dette før og vet hvor lenge det normalt varer? Og når kan jeg evt begynne å trene igjen?

Er nok en influensa, ja.

Det går noe nå. Det høres ut som om du har det jeg hadde forrige helg og i starten av uka. Kjentes ut som jeg hadde feber, og svettet som en gris bare jeg flyttet kroppen.....

Ja, svetter mye jeg også, og føles som jeg har feber også når jeg ikke har det pga all verkingen, flimringen foran øynene og bomullsfølelsen i hode. Når ble du bedre da? Altså hvor mange dager tok det?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...