Gå til innhold

Gutten min lukter tiss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han gjør faktisk det. Ikke bare nedentil. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det lukter tom av hodet hans selv om han har bleie og klær på. Hodet har på ingen måte kommet i kontakt med urin. Lukta forsvinner når han bader og det gjør han ca tre ganger i uka, men jeg kjenner den morgenen etter allerede. Han blir vasket nedentil både morgen og kveld. Men det fjerner jo ikke lukta fra resten av kroppen.

Lukta kan også minne litt om ostepop av alle ting.

Når jeg skriver dette høres det merkelig ut, nesten latterlig, men jeg syns jo det er ekkelt at det skal lukte av ham.

Andre som har opplevd noe lignende eller vet hva lukta kan kommer av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han bruker pampers bleier, så er det garantert derfor. Pamers bleier lukter tiss selv om det bare har kommet et par dråper tiss i dem.

Hvis han ikke bruker pampers, så har jeg ikke aning.

Skrevet

enkelte matvarer kan gjøre at urinen lukter ekstra sterkt (men vet ikke hvilke), ellers så kan det være at han har en urinveisinfeksjon..? (men virker han plaget når han tisser?)

Skrevet

Har han tørr hud i hodebunnen? Jenta mi hadde (hmm... er det skurv de kaller det) det i hodebunnen helt frem til hun var året. Og da kunne det lukte litt ekkelt av de tørre områdene. Jeg fikk det bort ved å bruke en myk tannbørste og babyolje :) Nå er hun helt fin og lukter som en liten fiol ;-)

Skrevet

Ingen tegn til UVI og ikke tørr hodebunn... Må sjekke om det kan være bleiene. Vi veksler litt mellom pampers (up&go) og libero (vanlige bleier).

Takk for gode tips! Og kom gjerne med flere:-)

HI

Skrevet

kjenner igjen litt av det du nevner, har ei jente på snart 2..

hun har aldri luktet tiss da, men kjenner igjen det med ostepopp-lukta.. det lukter på en måte søtt men på en ubehagelig måte.. om jeg kan forklare det slik.. nesten som honning.. dette er spesiellt om hun har svettet mye når hun sover.. vi pleier å bade om morgenen dersom det har vert en varm natt, og da er lukten borte :)

noen barn kan også begynne å stinke(!) av å bli våt av regn.. lukte skikkelig våt hund liksom.. :S det syns jeg er verre da, min bror er en slik en og det er verste lukta jeg kjenner..

Skrevet

Kjøpte noen pakker pampers under siste bleiekrig, og gutten begynte å stinke tiss- trodde også det kunne ha noe med kosthold, at han drakk for lite, eller at ettellerannet var galt siden tisslukta plutselig oppstod! Men fant etterhvert ut at det var bleiene. Skikkelig ekkel "gammel" tisslukt ble det. Siden har vi styrt unna pampers...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...