mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Jeg er 10 dager over og om ingenting skjer idag/ natt blir jeg igang satt i morgen tidlig .. Har tidligere født 4&5 dager overtid og da har fødselen startet opp selv .. Kjenner gruer meg litt:s kunne tenkt meg at kroppen ble forenlig med meg nå å gikk i fødsel.. Sukk . Jeg er ikke 100% moden, kun veldig myk men den indre mormunn er lukket ( var i hvertfall fredag )) takk for alle historier ..
Edelweis Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 JEg ble satt i gang 14 dager over min termin med førstemann. fikk modningstablett kl 12.00 og lå på sykehuset og ventet. kl 18.00 fikk jeg tablett nr 2. Hadde ingen smerter i det hele tatt. La meg ned på dobbelsengen vi hadde på rommet sammen med sambo kl 20.15 og kl 20.30 gikk plutselig vannet. kjennte et knepp og det fosset ut da jeg reiste meg opp. Da fikk jeg rier med en gang. og lå med ganske intense rier hvert minutt. kl 22.30 må jeg presse, kl 22.42 kom jenta ut! =) har bare gode følelser jeg sitter igjen med etter den fødselen. Lykke til.
Madam-mim Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Ble satt i gang 37+6 forrige gang, da de trodde vannet hadde gått. Det hadde kommet litt fostervann over et par dager uten rieaktivitet, så da ville de sette meg i gang. Trengte ikke modningstablett da jeg hadde nesten 3 cm åpning og var moden. Så jeg ble satt på drypp, og begynte å kjenne svake rier. Jm sjekket åpning like etter jeg var koblet til, og da gikk hvertfall vannet med et splæsh. Så de var derfor litt usikre på om det bare var en hinne som hadde gått tidligere. Uansett så startet riene for fullt da vannet gikk, og dryppet ble fjernet da mine egne rier var kraftige. Kom veldig intenst og nesten uten pause. 2,5 timer etter første rie kom jenta vår ut. Hadde gjerne blitt satt igang igjen jeg, det funket helt fint på meg:) Vet ikke hvordan det er dersom man ikke er moden da.
kosemæ Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 Ble satt i gang med guttungen som var vår første. Hadde termin 11. september, satt i gang med noe vaginalgreier 10 dager på overtid på formiddagen pga lite fostervann. Han kom på ettermiddagen dagen etter. Svært tung natt med rier som var kjempekraftige og nesten uten pause. Han satt fast på skrå oppi bekkenet, så riene var helt uten effekt da det ikke økte med en eneste millimeter i åpning hele natten og formiddagen. Da det endelig skjedde noe utpå dagen gikk det vel greit for meg tror jeg (må ærlig talt innrømme at jeg husker det dårlig), men han gikk all the way med hodet på skrå. Mye dramatikk de siste timene da fosterlyden var dårlig og han fortsatt satt fast i over 4 timer etter at det var blitt full åpning. Syntes nok det var en tung fødsel, men tror ikke det hadde med igangsettingen å gjøre. Var bare litt uheldig med måten han skrudde seg gjennom bekkenet på, og tenker at neste gang sikkert blir helt annerledes. Enden var god og vi er begge friske og raske i dag, og det er det viktigste!
Bolla med 2 små <3 Skrevet 11. september 2011 #5 Skrevet 11. september 2011 Ble satt i gang da jeg var førstegangs 9 dager over termin pga vannavgang uten rier. Var ikke moden så fikk modningstablett oppi sjeden kl 14.00 og 18.00.Kl 21.30 kom første ri; lyn fra klar himmel. Veldig intenst. Fikk rier hvert minutt fra begynnelsen av, men skjedde svært lite. Kl 02.00 fikk jeg epidural; heaven by the way! Da hadde jeg vel 4 cm åpning tror jeg Gutten vår ble født kl 13.33 10 dager over termin. Må si jeg husker veldig lite på slutten, ble litt komplikasjoner siden han stanga mot bekkenet og ikke ville legge seg ordentlig til. Pressa i 1 time selv uten effekt, så han ble tatt med vakum. Jeg var førstegangs da, så håper at ting vil gå litt lettere denne gangen hvis jeg skulle bli satt i gang, det har jo tross alt kommet en unge ut derfra før
miepia30 Skrevet 11. september 2011 #6 Skrevet 11. september 2011 Jeg hadde lang latensfase hjemme med rier og skulle på kontroll på sykehuset uansett en mandags morgen pga svangerskapsforgiftning. Ble sjekket da og hadde 3-4 cm og det lå så godt til rette for å ta vannet. Jeg ville sikkert fortsatt i fødsel av meg selv men dette var rett før jul og jeg hadde uansett svangerskapsforgiftning så det var liksom ikke noe vits i å vente. Så vi ble enige om å ta vannet. Vannet ble tatt kl 17, riene kom fortsatt for sjelden. Kl 21 fikk jeg drypp. Kl 00.13 var han ute. Så jeg vil egentlig si fødselen bare tok de 3 timene fra jeg fikk drypp. Kjapt og intenst men en god opplevelse. Men det har mye med innstilling å gjøre, noen ville sikkert sytt og klaga og sagt at fødselen varte i dagesvis for jeg var lenge hjemme med rier før jeg fikk de 4 cm. Nå har jeg 3 cm og det er lett å ta vannet og det føles godt, da vet jeg litt hva jeg kan vente hvis det blir overtid på meg. Lykke til i dag/natt og evnt i morgen hvis det blir induksjon
mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 11. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2011 Tusen mllioner takk for deres historier. Litt is i magen for morgen dagen .. Blir noen spennende døgn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå