Gå til innhold

har endelig bestemt oss for å gifte oss;)

Anbefalte innlegg

etter 11 år sammen og to unger har vi endelig bestemt oss for å gifte oss. vi tenkte tingretten, da ingen av oss ønsker noe særlig oppmerksomhet på oss selv(høres sikkert litt rart ut)

Kun forloverne våre skal vite om det, blir enten koldtbord hjemme (bestilt utenfra) eller ut å spise. hvis vi har det hjemme så blir det litt mer praktisk ift ungene som er snart 1 og snart 3(men vil jo ikke gjøre noe bare fordi det er praktisk)

Vi har begge høstferie og vurderte å gjøre det en dag denne uken. hvor reelt er det å få det til på s¨å kort varsel. Papirene ligger ferdig utskrevet i printeren og kan sendes i morgen.ringene tar max 14 dager før de kommer.

Fortsetter under...

Gratulerer :D

Er ikke noe rart ved å ville holde det hemmelig, jeg fikk vite rett før sommeren at søskenbarnet mitt giftet seg for 2 1/2 år siden...!

Vi har snart vært sammen i 6 år, og har bestilt ringer. De sendes til samboeren min, så jeg vet ikke når de kommer. Han vil ha gleden, og beholde litt av "tradisjonen" med å fri, selv om jeg vet at det kommer :o)

synes iigrunn ikke det blir noe rart for meg å holde det hemlig. det er jo for oss to det er viktig...og de andre får jo gleden av å vite det etterpå. familien våre er forberedt på at hvis vi noen gang skulle gifte oss, så blir det hos tingretten, og ikke sikkert at de får vite det før etterpå. Har en familie som kommer til å gjøre så mye ut av det om de får vite om det, og det er jo poenget med å holde det skjult at vi ikke vil ha noe styr.

rart med mammaen min..det har en tendens til å balle på seg kan en si.

har en mnd på oss nå før høstferien. har skjønt den sånn at det er kortere behandlingstid på "søknaden" nå på høsten.Har en venninne som jeg vil ha som forlover, så hun vil jo vite om det. i og med at hun har høstferie samtidig, så er det jo ganske så praktisk ift jobb akkurat da

Annonse

Ja, det er et par skjemaer dere må sende inn. Egenerklæring og forlovererklæring. Disse kan dere printe ut fra internett.

Kanskje greit å bestille plass på Tinghuset med en gang, så det er i orden. Men kanskje dere ikke får bestille plass før de har fått prøvingsattesten.

forlovererklæringene kan vi ha i boks i løpet av kvelden. Våre andre papirer er ordnet. men en ting jeg ikke får helt til: det navneendringsskjemaet. det står at det må vedlegges vielsesattest. men på forklaringen på skatteetaten sin side står det at dette skjemaet skal sendes inn før man gifter seg...what to do?

bor i en liten by, og sånn som jeg har skjønt det så skal papirene sendes til skattekontoret her. JEg kommer til å levere skjemaene der i morgen tidlig.så en skulle vel tro at en mnd til bryllup skulle gå???

selve vielsen får vi ikke bestille før attesten har kommet, men regner med at det går ann å ringe for å sjekke om datoen er ledig. Skulle jo tro de har en del ledig tid midt i en uke når de har åpent fra 8-15?så skal jeg bare satse på at datoen er ledig, må jo bestille ringer og ikke minst cateringen. regner med at han trenger mer enn noen dagers varsel på den biten....

Tror dere kan sende navneendringsskjema på forhånd, slik at endringen vil tre i kraft fra den dagen dere sier Ja. (da ettersendes vielsesattesten).

Som du sier er det sikkert ikke mange som gifter seg i høstferien, men det blir et lite spenningsmoment at dere ikke får bestilt plass på Tinghuset ennå. Ser for meg at du kommer til å ringe Tinghuset daglig :-)

Men litt spenning er kanskje en god begynnelse for ekteskapet :-)

fikk levert papirene i dag tidlig;) snakket med tinghuset og hun sa at det var garantert plass, men at hun kunne sette oss opp på listen(selv om de egentlig ikke gjorde det før papirene var klare) så da blir det giftemål gitt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...