Gå til innhold

Gåstol???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mine svigerforeldre har fått tak i en gåstol,til min 8 månders gutt. Jeg har hørt at de ikke er noe bra for så små barn. Men jeg har ikke hørt hvorfor de er dårlige. Så mitt spørsmål er:hvorfor skal man ikke bruke gåstol?

Han krabber ganske bra,og når vi holder han så går han noen steg. Denne uken reiste han seg opp i sengen og ved sofaen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gåstol til min også..

har hørt så mye om alt mulig ditt og datt.. men jeg er ikke akkurat hysterisk ;) spurte helsesøsteren min om hva som "liksom" skulle være så galt med de og da har det noe med å stimulere de til å gå før de egentlig er klare for det selv..

men hu sa også at det ikke var direkte farlig.

men hun anbefalte jo at han ikke burde sitte der veldig lenge om gangen..

her brukes den skjeldent.. kanskje 10 min 2-3 ganger i uka :P

og da var det ikke noe problem sa helsesøster ;)

Skrevet

Vi hadde også gåstol til lillegutt, men den blei brukt ganske lite. Han begynte å krabbe da han var 5-6 mnd gammel, og da syns jeg det var veldig kjekt å sette han i gåstolen hvis jeg skulle på do, eller gjøre ting som tok kort tid, uten å tenke på at han krabbet steder han ikke skal være.

Har også hørt at de skal være veldig fyfy å bruke, men husker ikke helt hvorfor. Tror det var noe med at ryggen eller beina kunne ta skade av det. Men det er hvis man bruker de ofte og lenge av gangen.

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at det har noe med at de går på tærne i stedet for at de lærer å gå skikkelig på foten. De får fort litt for mye fart og ikke skikkelig fotfeste når de bruker gåstol.

Men det skal så vidt jeg vet ikke være noe i veien med å la den bruke gåstol når de er litt mer stødige og går litt bedre. Men om den er så interessant da er jo noe annet. :-)

Skrevet

Tror også det har noe med hoftene deres å gjøre. Men har aldri skjønt poenget. De kommer seg jo rundt, og iløpet av noen få mnd kan de jo gå selv:)

Skrevet

Var inn på google nå. Babyen lærer ikke å gå fortere med gåstol, det kan faktisk være at det forsinker utviklingen...

Skrevet

Jeg leste også om dette med forsinket utvikling, men når det kommer til stykket var det noe å la at de begynte å gå 3 dager senere de som brukte gåstol mye, så det hørtes helt uvesentlig ut selv om det VAR påvist en sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...