beccis'en Skrevet 11. september 2011 #1 Skrevet 11. september 2011 Har lest at flere her inne har slitt med løs mage og kvalme lenge... Nå har jeg begynt å få dette hver natt, og lurer på: hvordan holder dere ut??? Det er så grusomt å være kvalm, og kan ikke skjønne hvordan jeg evt skal takle det i 16 dager til!! Nå er det sikkert mange som tenker at jeg er veldig sutrete, og at dere har slitt med kvalme hele svangerskapet osv. Det har heldigvis ikke jeg. Men jeg er altså bare yte etter tips til hva dere gjør for å mestre/ takle kvalmen!!
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 11. september 2011 #2 Skrevet 11. september 2011 Ja, hvordan holder man ut? Man bare gjør det... :-) Jeg har vært kvalm så å si hele svangerskapet med unntak av noen uker rundt uke 15-20... Jeg prøver å spise mange små porsjoner i stedet for å spise store måltid. Jeg holder meg videre unna fettholdig mat og mat med mye sukker og prøver å spise sunt. Og så prøver jeg å holde meg litt i aktivitet, noe som faktisk hjelper. I begynnelsen var det irriterende å få rådet om å trene fordi det hjelper på kvalmen, men det gjør faktisk det ;-) Håper du slipper å gå med dette til fødsel! LYKKE TIL!
Bolla med 2 små <3 Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Hos meg syns jeg alltid magen blir så varm og ekkel når jeg blir kvalm, så for meg hjelper det å prøve å holde magen kald med kald klut, kald luft, spise is osv ellers har man jo ikke noe særlig valg, må bare holde ut rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå