Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 17 mnd, og går av og til på potte hjemme. Hva kan jeg forvente av oppfølging på det punktet i barnehagen? Kan jeg be om at de setter han på potte hver gang de bytter bleie? (Har de i det hele tatt potte i barnehagen?) Hjemme setter vi han på potten om morgenen og kvelden + hvis han ber om det (f.eks. sier "bæsj" og tar seg på bleien), men det er ikke alltid det kommer noe (bæsjen havner som oftest i bleien).

Men hva er rimelig å be de ansatte i barnehagen om? De har jo 10 barn på samme alder å ta seg av, så det blir jo en del ekstra arbeid hvis alle skal kreve pottetrening...

Hva mener dere? Er det for tidlig å fokusere på potte? Han er jo tydeligvis interessert i dette, iom. at han ofte tisser på potten, og gir beskjed før det kommer bæsj.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan jeg kun snakke for bhg der jeg har sønnen min, men der har han fått lov til å sitte på potta ved bleieskift om han vil det. Er sjeldent han vil det her hjemme (snart 2 år) men i bhg er det veldig stas. Han gjør sjeldent i fra seg på potta, men sitter der og lager tisselyd med munnen sin så reiser han seg opp.... De bruker å ha med 2-3 barn inn på badet om gangen og bytter bleie og da har de som venter på tur tid og mulighet til å utforske pottene (med bleie og klær på selvfølgelig)

Jeg synes du kan spørre om det er muligheter for å la ungen din få sitte litt på potta om de har tid noen dager, trenger nødvendigvis ikke være hver dag så lenge du ikke planlegger noen bleieslutt.

Skrevet

De har flere potter i bhg der datteren vår går, og på bleielista står det potte og do på de som bruker det. Det er bare å spørre, så gjør de det nok om de har tid. Har de ikke tid så regner jeg med de sier fra, da får du vurdere om forklaringen er god nok eller om du skal insistere. (Jeg ville feks. protestert om de sa han var for ung, men dersom de sa de akkurat nå hadde fem pottetreningsbarn så kanskje han kunne vente litt, så hadde det vært greit.)

Skrevet

I min bhg har vi ikke potte av hygieniske hensyn, men har doring for barn. Do/ doring er enklere å rengjøre/ sprite, og alle barn som ønsker får gå der om de ønsker. I bleieavenning er vi ekstra påpasselig å sette barna på do både til faste tider og etter barns ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...