min<3 Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Når trenger man ikke og bekymre seg for det lengre?
*Lissi* Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 Er det ikke rundt 1 år da? Kan vel skje etter den tid også, men det er sjelden. Jeg har brukt "krybbedødalarm" på mine 5 barn. Hysterisk mener noen, men her har det vert en trygghet:-)
❁mamma til thea emine❁ Skrevet 11. september 2011 #3 Skrevet 11. september 2011 Det kan skje til dem er 3 år...Så etter det er man helt safe. Men som sagt, det er sjeldent at det skjer etter 1 år.
Gjest Madolyn Skrevet 11. september 2011 #4 Skrevet 11. september 2011 Jeg trur at krybbedød er noe det er fare for i barnets første leveår, og størst sjans de første 5 mnd? De gangene barna dør i søvnen senere enn dette, så trur jeg ikke at det kalles krybbedød, kanskje det f eks er uoppdaget hjertefeil og lignende... Ikke sikker, og sitter m iPhone så jeg orker ikke Google
ToneC Skrevet 11. september 2011 #5 Skrevet 11. september 2011 Mener jeg har lest det er størst sjanse de første 4 mnd. Etter dette avtar risikoen noe. Men det er heldigvis svært sjelden det skjer da. Jeg også tenker på det innimellom. Må sjekke at gutten puster innimellom. De sover jo så tungt disse små i den dype søvnen.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. september 2011 #6 Skrevet 11. september 2011 Jeg har hørt at risikoen reduseres ved 6 mnd, men at det kan skje opp til ett år. Jeg har hørt om de som har mistet baby på 13 mnd o.l. men dette er veldig sjeldent. Uansett er jo dette ekstremt sjeldent nå, så du må prøve å ikke tenke på det (vet det ikke er så lett). Noen ganger blir også krybbedød ansett som omsorgssvikt, f.eks. ved overoppheting (så en sak der en baby lå fullt påkledd med lue under dyne og ullpledd rett ved siden av en varmeovn (inne!). Babyen hadde en kroppstemperatur på over 40 timer etter han var død... Huff, vi hadde et kurs om dette av en overlege på jobben. Med bilder...
Gladmor30 Skrevet 11. september 2011 #7 Skrevet 11. september 2011 Vi har også krybbedødalarm på vår tulle. Det er en liten klosse som festes på bleien. Så lenge klossen føler bevegelse (pusten) så piper den ikke. D er hysterisk, ja, men jøss for en trygghet for hysteriske foreldre Har hendt mange ganger at alarmen har gått, men d pga at klossen har falt av bleia. Har prøvd den på meg selv, og den er kjempe pålitelig. Anbefales dersom du bekymrer deg litt for mye HI. Hun er forresten snart 5 mnd, men jeg slapper ikke helt av enda Alarmen kosta forresten 600kr på nettet, Bestilles fra en engelsk nettside.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 11. september 2011 #8 Skrevet 11. september 2011 Vi har en annen type alarm som heter babysence. Litt dyrere tror jeg. Er to plater som legges under madrassen og piper om babyen slutter å puste. Utrolig pålitelig! Har aldri gått av mens barna våre lå oppi, men har gått av MANGE ganger når vi har tatt barna opp og glemt å slå den av... Og gikk av et par ganger i den tida gutten vår reiste seg i senga. Vi kjøpte den egentlig bare fordi gutten vår var prematur til bruk de første månedene, men har brukt den i senere tid om barna har vært syke.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. september 2011 #9 Skrevet 11. september 2011 Faren minsker betraktelig etter 6 mnd alder, også sies det vel at faren er over rundt 1 års alder. Men det har skjedd at barn opptil 3 år har dødd av krybbedød men det er visst uhyre sjelden. Heldigvis er det sjelden barn dør i krybbedød i Norge generelt. Statistikken falt markant når man begynte å legge babyene på rygg istedet for på mage.
min<3 Skrevet 11. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2011 Tusen takk for alle gode svar. Har egentlig aldri vært veldig bekymret av meg,har aldri vært sånn som MÅ sjekke at han puster og sånne ting. Men så begynner venninner med barn og prate og da begynner man og tenke...uff. Men som sagt fint og høre alle svarene spessielt siden tassen snart skal på eget rom.
Luna 31.3.11 <3 Skrevet 11. september 2011 #11 Skrevet 11. september 2011 har dere som nevnte sånn alarm, noe navn på en side jeg kan få bestilt det?
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 12. september 2011 #12 Skrevet 12. september 2011 Denne har vi. Kjempebra! http://www.sikkerhetsbutikken.no/product/574700/baby-breather.html
Tullsjura Skrevet 12. september 2011 #13 Skrevet 12. september 2011 legen sa til meg at etter barnet var fyllt 5 mnd, var sjansene minimale..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå