Gå til innhold

bruker dere dyne på nyfødte?

Anbefalte innlegg

Er litt forvirret, bor i England og her fikk jeg beskjed i butikken idag om at det anbefales IKKE å bruke dyne på nyfødte, og da bruker man heller "coverlets" altså en slags teppe med dynelaken på (med fleece inni).. Trodde alle brukte dyne på nyfødte jeg?

Fortsetter under...

http://www.babycentre.co.uk/baby/buyingforbaby/cotscribsbedding/bedding/

Duvets and pillows are not recommended for your baby until he is a year old because they can restrict your baby's movement and may make him too hot. Once your baby is over a year old, you may wish to use a duvet instead of blankets and sheets or a sleeping bag. Quilts and duvets are available with a variety of fillings including a hypoallergenic version. If you buy a quilt, look for a cover made of 100 per cent cotton and buy a spare one so that you can have another to hand when the dirty one is in the wash.

Annonse

Så lenge dyna er lett og i en størrelse som passer babyen så er det ingenting som er farlig med å bruke dyne.

Jeg vil tro at de teppene kanskje er dyrere eller er noe som den butikken tjener bedre på for det er ingen grunn til å ikke bruke dyne på en baby

Er nok fordi de lett kan få den over hodet og dermed få dårlig oksygentilførsel/overopphetes.

Vi brukte helseteppe av ull lenge, gikk så over til Gro-bag, nå bruker hun vekselvis dyneog teppe alt etter temperatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...