Gå til innhold

Det ER tøfft å gå på over termin, men det er litt lettere om man IKKE forventer å få før.... Drittlei klaging !

Anbefalte innlegg

Jeg er såååå lei av alle innlegg om hvor kjipt det er å gå over termin ! Det ER tøfft å gå over termindatoen, men hvorfor i huleste forventer så mange å få før? Og når de da ikke føder tre uker før, men faktisk må gå over så er det jo sååååå mye verre for dem enn for alle andre! De har jo venta så lenge... En god Ide vil kanskje være å ikke forvente noe som helst, annet enn at det blir en baby rundt termin (somregel) +/- to uker ! Og fordi man fikk første, andre, tredje eller whatever FØR termin, så er det faktisk ikke sikkert det blir det samme nå! Svangerskap er forskjellige, babyer er forskjellige, kroppen vår er forskjellig fra svangerskap til svangerskap - og sånn er det bare ! Babyen kommer når den kommer, det hjelper iallefall ikke å syte for at babyen ikke kom når du trodde...

Når det er sagt, så har jeg selv både fått tre uker før, og to uker over, så vet det er kjipt å vente.... Men sånn er det bare, desverre ! Man blir lei, de aller fleste blir det mot slutten.

Fortsetter under...

Jeg gikk selv to uker over termin før jeg ble satt igang. En ting er at det er kjedelig å vente, det som er mest pyton med å gå over termin er for det første at man bekymrer seg for babyen når man hører historier om babyer som dør på overtid, en annen ting er at folk rundt gnåler ustanselig - skjer det noe snart, har det skjedd noe, hva skjer? Jeg merket at jeg ble mer og mer avvisende og bitchy mot dem som maste når jeg gikk over.

Når det er sagt ser jeg ikke så ofte innlegg om folk som går på overtid her. Kanskje på 3. trimester forumet, men der er det jo mange som ser det som en felles trøst.

jeg er enig forsåvidt, men man skal IKKE gå to uker over termindato mener nå jeg! En uke, greit, men ikke 2! Med de flotte redkapene vi har i dag under UL, så bli dato fastsatt ganske nøyaktig på dagen, og 2 uker over, da er det ikke helt bra er min mening! Jeg heier på Lillehammer sykehus som har ment dette lenge, og er glad for at de fleste sykehus er enig.

Men selvsagt bør man ikke forvente at barnet kommer før, det er jo ikke heldig det heller!! Men at termin er +/- 2 uker fra termindag, det er tull når man har så nlyaktige målinger som vi har i dag.

HI her :)

Helt enig i at man ikke bør gå to uker over lenger, men nå er det jo heldigvis nye retningslinjer. Likevel bruker jo mange flere dager før baby kommer, så om man blir satt i gang på dag ti, så er det jo noen som går i to uker :( og vet ALT om å være bekymret på overtid !

Men poenget var vel heller at så mange tror, og ikke minst forventer, å få før termin ! Og det gjør rett og slett bare ventetida uendelig lang, desverre. Supert for de som faktsik får når de forventer, men for mange blir det jo ikke sånn. Og da blir jo ventetida lang,tung, og for mange dermed negativ :(

Jeg er sikkert en av de få som håpet på overtid, og ikke hadde det for travelt med å få henne ut, men gjett hva, jeg fikk 5 uker FØR termin gitt :)

Annonse

jeg synes dag 10 er for mye og jeg da :P 7 dager, så igangsetting synes jeg ;)

Men er som sagt enig med deg om at man ikke bær forvente noe, men selvsagt er det tundt når man er inne i 9. mnd. Det er rett og slett blytung fysisk og slitsomt psykisk.

Ungen kommer når den er klar, og er kroppen treg, så (håper jeg) at man bli igangsatt en uke over ;) Ikke at en igangsatt fødsel er noe å hige etter heller, for det hadde jeg, og fy farao for et SLIT!

Det er nesten værre når alle mennesker rundt deg spør om det er lenge igjen, eller kommer med utsagn som "har ikke du født ennå". Hadde så stort press fra familien sist at jeg holdt på å klikke. Var selvfølgelig lei selv også når termindato nærmet seg, men det hjalp jo ikke at mamma maste hver dag fra 3uker før termin om det skjedde noe og lurte på om jeg ville ha lakserolje, om jeg ville være med på en humpete kjøretur.

Til slutt måtte jeg slutte å ta telefonen når hu ringte og sjarmøren min kom 6dager over termindato, så forventer vel noe i samme gata denne gangen. Håper jeg slipper å settes igang, men har ikke noe ønske om at babyen skal komme før termin egentlig

Hehe... er du inne på 3. termin eller? Hihi... er nettopp nådd den grensen og har lest masse tråder om damer som venter og venter og håper at i dag skal det skje.... også skjer det ingenting. Og jeg ble mildt sagt veldig forundret når det plutselig gikk opp for meg at svært få av disse i det hele tatt har nådd termindatoen sin! Ja, man blir sikkert lei på slutten, men jeg er veldig overbevist om at jeg nok kommer til å gå nesten 2 uker over og har ikke tenkt å begynne å vente FØR termindatoen er der hverfall. Sikkert lett å si, men den tid den sorg.

Jeg er enig i at det har tatt litt av på 3. trimester ja! Det virker så slitsomt å stresse med dette, spør du meg. Selv gikk jeg over tiden sist, og forventer det samme denne gangen. Kommer ungen før er det en ren bonus. Nei, jeg gidder ikke å ha akrobatisk sex, knaske bringebærkapsler, spise ubehagelig sterk mat, og løpe opp og ned trapper. Jeg tror babyen kommer når den er klar, og disse aktivitetene kan i verste fall slite deg fullstendig ut før fødsel.

Men vi er jo alle forskjellige ;)

Er så enig med deg HI.

Har en på FB som la ut innlegg hver dag, gjerne flere ganger daglig om at nå må den der ungen se til å komme ut. Ellers blir hun lynforbanna etc etc.

Dette var to uker før termin, men man skulle trodd hun var en mnd på overtid. Og babyen kom den.

En dag etter termindatoen.

Oppmerksomhetsbehov, Jepp.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...