Gå til innhold

Pute til baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som er anbefalt nå til dags? Har prøvd å google, men finner egentlig ikke noe fornuftig. Snuppen er straks 8,5 mnd og har i lang tid ligget mer oppå dyna enn under den, så prøvde en sånn tynn babypute i går natt.. Og ungen lå jammen rolig hele natta!!

Men så leser jeg at det øker risikoen for krybbedød om man bruker pute.. Men gjelder dette bebisen som er så gammel som min, eller er det bare de helt små?

Når begynte dere med hodepute?

Skrevet

Jeg lurer på om det med pute "henger igjen" fra tiden da de sov på magen? Det er jo kvelningsfare man er redd for både ved krybbedød i mageleie og ved putebruk, men så lenge de ligger på ryggen så blir de jo ikke kvalt. Jeg spurte jordmor på sykehuset, men hun turte ikke å gi meg noe fasitsvar, for er visst noen sykehus som nå har gått ut og anbefalt å bruke en (veldig) tynn pute til babyer for å unngå nakke/hodeform problemer. Jeg ville ikke brukt det til en baby som snur seg på magen, for om han/hun gjør det er det kanskje større sjanse for kvelning hvis ansiktet blir liggende nedi puta. Jeg brukte ikke pute på min når hun var nyfødt, kun putetrekket, og nå når hun er like gammel som din gutt hadde det vært helt umulig for hun snur og vender på seg så mye i senga at putetrekk, kosedyr og dyne havner "over alt". Men sover din bedre med pute så ville jeg ikke nølt med å prøve det ut iallfall :)

Skrevet

her fikk gutten pute da han var rundt 5-6 mnd..

spurte helsesøster og hun sa at puter ikke var anbefalt før de var så store att de lett kunne snu hodet og løfte det osv..

hun hadde ikke væer bekymret for å gi gutten min en pute.. hun sa også at det er ganske vanlig at unger etterhver ønsker noe å legge hodet på, pga at de får større trykk på nakken jo større de blir..

så lenge ungen din løfter hodet og kan snu på hodet så hadde jeg ikke vært bekymret..

guttungen min reiser seg allerede nå i en alder av 7 mnd og puta er jammen det minste problemet nå :P hehe!

Skrevet

Frøkna ligger i alle tenkelige vinkler og retninger, så her er hodesnuing ikke det helt store problemet. Uansett; hun ligger jo med dyne, den burde jo isåfall utgjøre en større risiko enn den tynna flisa hun har fått under hodet:P Frøkna her begynte å heise seg etter ting når hun var 6,5 mnd og driver nå å øver seg på å stå uten støtte, så burde kanskje heller bekymre meg over potensielle hodeskader her:P

Skrevet

Jeg bruker pute til babyen min nå (han er snart 3 mnd og kan ikke snu seg til magen enda) pga at han er så skjev i hodet, Han har hatt en nakkenåsning som har gjort at han bare har ligget på den ene siden og har blitt så skjev at det er den eneste måten jeg kan få han til å ligge på "riktig side"

Skrevet

Her bruker vi også pute, men har den under lakenet:) mykt og godt, men babyen kan ikke få den over hodet/flytte på den.. Fungerer fint hos oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...