Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #26 Del Skrevet 11. september 2011 Høres ut som en helt normal jente som liker å tenke systematisk og har stor vilje til å lære. Kos deg med jenta di og fortsett med å støtte henne og oppmuntre henne til å lære :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143563781-synes-dere-min-datter-viser-tegn-p%C3%A5-%C3%A5-v%C3%A6re-tidlig-utviklet-3-%C3%A5r/page/2/#findComment-143564876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #27 Del Skrevet 11. september 2011 Har jobbet med barn i 11 år. Jenta di er helt normal. det er også normalt å ikke kunne alt dette. På mi avd nå har vi to av 6 3 åringer som er lik din datter. Min datter er lik din datter. Barnehagen gir henne mer utfordinger enn de fleste andre. (hun er ikke unik, men flink) Hun er nå 5 år, hun teller til 199,skriver og leser det meste. er flink fysisk, og har veldig sosiale antenner, hun er empatisk og jobber hele tiden for at de andre rundt henne skal være glade og fornøyde. Vi og b-hagen jobber med at hun skal slappe av og ikke bry seg for mye om andre, men om seg selv. Gutten min er en annen type. Han kan ikke alle bokstavene i alfabetet, ikke stupe kråke og har lite venner, vil mest sitte på mammas fang. og kaster tegningene sine i søppla fordi han tegner bere krysseduller og andre barn ler av han. Men han er like normal som andre 4 år Det er ingen fasit når det gjelder barn. Men foreldre blir veldig såre, spesielt når de leser at andres barn (kan mer) Kos deg med Jenta di, det kan stagnere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143563781-synes-dere-min-datter-viser-tegn-p%C3%A5-%C3%A5-v%C3%A6re-tidlig-utviklet-3-%C3%A5r/page/2/#findComment-143565386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. september 2011 #28 Del Skrevet 11. september 2011 Min eldste sønn var slik. Han er i dag 10 år og er svært skoleflink, spesielt god i språk. Han har e svært god begrepsfrståelse og har derfor hatt store forttrinn mtp skolearbeid. Sosialt fikk han et problem på slutten av barnehagetiden. Han falt litt utenfor de andre for han hadde andre interesser og hadde en annen måte å kommunisere på enn sine jevnaldrende. Men han løste det i skolealder med å bli fotballgutt og har nå mange venner og fungerer godt både sosialt og på skolen. Nå er det ikke noe mål for oss at han skal bli best i noe, men vi har som mål at han skal være positiv til skolen/skolearbeid, lære gode arbeidsrutiner, kjenne seg selvog vite noe om læringsstrategie så hn har god ballast med seg. Det er jo nettopp her han har problemer for ting har kommet så lett for ham at alt er enkelt og kjedelig. Lykke til med jenta deres, vær obs på problemene som kan komme og vær klar over egne motiver for å drive henne fremover. Det kan være tøft for disse barna både sosialt og skolen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143563781-synes-dere-min-datter-viser-tegn-p%C3%A5-%C3%A5-v%C3%A6re-tidlig-utviklet-3-%C3%A5r/page/2/#findComment-143565480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå